Дані телескопа Spitzer допомогли виявити п’ять прихованих наднових

Спалахи наднових є одними з найяскравіших явищ у Всесвіті. Може здатися, що пропустити таку подію просто неможливо. Але це не зовсім так. Газово-пилові хмари можуть блокувати видиме світло. Саме через це земляни не змогли спостерігати як мінімум дві наднові, що спалахнули в Чумацькому Шляху наприкінці XVII та XIX століть.

Галактика Arp 148. Білим колом обведене положення знайденої телескопом Spitzer наднової, світло якої було блоковане пиловими хмарами. Джерело: NASA/JPL-Caltech

Астрофізики давно підозрювали, що пил заважає знаходити наднові не лише в нашій, але й в інших галактиках. Річ у тім, що кількість зареєстрованих наднових у сусідніх зоряних системах виявилася помітно меншою, ніж має бути згідно з прогнозами сучасних теоретичних моделей.

Щоб перевірити це припущення, команда астрономів скористалася даними, зібраними інфрачервоним телескопом Spitzer. Під час одного з досліджень він спостерігав сорок «запилених» галактик. У процесі подальшого аналізу вченим вдалося виявити в них п’ять раніше невідомих наднових, світло яких у видимому діапазоні було заблоковане пилом.

За словами дослідників, отримані результати доводять, що оптичні огляди, які зазвичай використовуються для пошуків наднових, пропускають до половини таких подій. У свою чергу, це дозволяє узгодити результати реальних спостережень із теоретичними розрахунками.

За матеріалами: https://www.jpl.nasa.gov