Hubble помітив вибух наднової на відстані 184 млн світлових років від Землі

На новому сліпучому знімку, зробленому космічним телескопом Hubble, зображена далека галактика UGC 11860, в якій нещодавно стався вибух наднової. Розташована вона приблизно на відстані 184 млн світлових років від Землі в сузір’ї Пегаса. Це спіральна галактика, подібна до нашого Чумацького Шляху, з характерними рукавами, що вигинаються з її щільної, яскравої центральної області.

UGC 11860
Світлина спіральної галактики UGC 11860, яка розташована приблизно за 184 млн світлових років від Землі в сузір’ї Пегаса. Авторство зображення: ESA/Hubble & NASA

На новому фото Hubble, яке NASA опублікувала 7 липня 2023 року, здається, що UGC 11860 безтурботно пливе в космосі. Однак недавно в ній стався майже неймовірно енергійний вибух наднової, як йдеться у заяві космічної агенції.

Коли масивна зоря досягає кінця свого життя, вона гине в результаті драматичного вибуху, який називається надновою. Наднові неймовірно яскраві та потужні, вони викидають велику кількість речовини в космос і створюють оболонки з газу та пилу, що розширюються, їх можна спостерігати як залишок наднової.

«Надзвичайно енергійні процеси під час вибухів наднових в основному відповідають за формування елементів між кремнієм і нікелем у періодичній таблиці. Це означає, що розуміння впливу маси й складу зоряних систем-попередників є життєво важливим для пояснення того, як виникло багато хімічних елементів на Землі», — йдеться у заяві NASA.

Спостереження за UGC 11860 були зроблені в 2014 році за допомогою ширококутної камери Hubble. Дані з космічного телескопа дозволили астрономам вивчити наслідки зоряного вибуху та рештки, що залишилися в галактиці.

Спостереження за залишками наднових, як у UGC 11860, можуть допомогти астрономам дізнатися більше про зоряні системи, які живлять такі космічні вибухи.

Раніше ми повідомляли про те, як найближча за десятиліття наднова спалахнула в сусідній галактиці.