Голова «Роскосмосу» не гарантує роботу обладнання на МКС

У п’ятницю, 27 жовтня, голова «Роскосмосу» Юрій Борисов прокоментував ситуацію на Міжнародній космічні станції, де стався витік з радіатора. За його словами, попри рішення продовжити строк експлуатації сегмента, за який відповідає його організація, 80 відсотків обладнання у ньому перевищили гарантійний строк експлуатації.

Голова «Роскосмосу» Юрій Борисов
Голова «Роскосмосу» Юрій Борисов. Джерело: www.reuters.com

Голова «Роскосмосу» прокоментував ситуацію на МКС

«Міжнародна космічна станція підходить до фінішної прямої свого існування», — заявив в ефірі державного телебачення росії керівник космічної агенції держави-агресорки Юрій Борисов. Ефір відбувся у п’ятницю, 27 жовтня.

Виступ Борисова був пов’язаний із витоком теплоносія з резервного радіатора, розміщеного на модулі «Наука». Напередодні двоє російських космонавтів здійснили вихід у відкритий космос, щоб розібратися з проблемою. Проте це вже третя серйозна поламка за рік, і вона наводить на думку, що з російською технікою щось не так.

Борисов не приховував існування проблем. Хоча робота російського сегмента рішенням уряду країни продовжена до 2028 року, в тому, що він буде функціонувати як треба, ніхто не впевнений. Голова «Роскосмосу» повідомив, що 80 відсотків всього обладнання на його борту вже перевищили гарантійний строк експлуатації.

Усе це вкрай негативно характеризує стан російської космічної програми, яка деградувала протягом багатьох років, а тепер по ній ще й вдарили санкції через вторгнення в Україну. Однак варто зауважити, що і в NASA розцінюють стан МКС як вкрай важкий і планують зупинити експлуатацію станції після 2030 року.

Аварія «Луни-25»

Ще одне питання, якого торкнувся Борисов у своєму виступі, стосується «Луни-25». Ця місія, яка розроблялася надзвичайно довго і рекламувалася як повернення до «великої радянської місячної програми», закінчилася так само, як і більшість її радянських попередників. Щось сталося, й апарат розбився об поверхню Місяця.

За словами Борисова, з цієї аварії вже зроблені правильні висновки. Однак команда, яка працювала над апаратом, ще молода, їй треба дати новий шанс. Головне, аби цього разу розробка не затрималася на десятиліття.

Володимир путін вже розпорядився продовжувати місячну програму. Невідомо, щоправда, що з того вийде, з огляду на санкції та корупцію, яка панує у цій галузі. Цілком можливо, що світу вже час викреслити росію зі списків провідних космічних держав.