Космонавти з росії опинились у пастці на МКС через пошкоджений «Союз»

У результаті пошкодження космічного корабля «Союз МС-22» росія перевіряє, чи здатна капсула, пристикована до Міжнародної космічної станції (МКС), повернутися на Землю. Нагадаємо, 14 грудня через отвір у корпусі «Союз МС-22» корабель почав розпилювати охолоджувальну рідину в космос. Оскільки існує небезпека використання пошкодженого космічного корабля, наразі готується рятувальна місія космонавтів на іншому «Союзі».

Космический корабль "Союз МС-22"
Космічний корабель «Союз МС-22». Фото: NASA

Якщо космічний корабель «Союз МС-22» визнають небезпечним, двом космонавтам та одному астронавтові NASA доведеться чекати до лютого, поки резервний «Союз» прибуде на Міжнародну космічну станцію. Разом з тим наступна російська місія до МКС, яка була запланована на березень 2023 року, буде відтермінована на більш пізній строк. Також якщо рятувальний корабель «Союз» успішно евакуює екіпаж, пошкоджений «МС-22» повернеться на Землю вже без астронавтів.

Причина аварії

Наразі на борту орбітального форпосту перебуває сім осіб. Якщо «Союз МС-22» визнають непридатним, це означатиме, що на МКС залишиться лише одна «рятувальна капсула» SpaceX Crew Dragon, яка здатна перевозити максимум чотирьох людей, на випадок, якщо потрібна буде екстрена евакуація. Капсула SpaceX у жовтні доставила на МКС американців Джоша Кассаду та Ніколь Манн, японця Коіті Вакату та росіянку Анну Кікіну.

Витік теплоносія через діру в корпусі космічного корабля "Союз МС-22"
Витік теплоносія через діру в корпусі космічного корабля «Союз МС-22»

Причина утворення діри, що спричинила витік теплоносія, досі досліджується. Експерти не виключають, що це міг бути шматок космічного сміття розміром 0,8 мм. Але одна ідея була повністю виключена: метеорний потік Гемініди абсолютно точно не міг продірявити російський космічний корабель.

Раніше ми повідомляли про те, як астронавти встановили на МКС нову сонячну панель.