NASA виявила діру в «Союзі»

Під час візуального огляду космічного корабля «Союз МС-22», проведеного за допомогою роботизованого маніпулятора Canadarm2, фахівці NASA помітили невеликий отвір у радіаторі. Він може бути місцем витоку теплоносія із системи охолодження корабля.

«Союз МС-22». Джерело: NASA

14 грудня на кораблі «Союз МС-22» стався витік теплоносія. Він призвів до скасування кількох запланованих виходів у відкритий космос і порушив питання про придатність корабля до повернення на Землю. У «Роскосмосі» визнали, що після витоку температура всередині «Союзу» перевищила нормативні значення. При цьому організація стверджує, що це не критично ні для функціонування техніки, ні для здоров’я космонавтів у разі їхнього перебування в кораблі. Але незалежні експерти висловлюють різні думки щодо безпеки корабля.

Щодо причини витоку, то в «Роскосмосі» називають найімовірнішим сценарій влучення мікрометеорита чи фрагмента космічного сміття, а не виробничий брак. З метою виявити місце витоку та встановити його природу NASA використовувала встановлений на МКС маніпулятор Canadarm2. Під час проведеного 18 грудня огляду фахівцям вдалося виявити невеликий отвір у радіаторі «Союз МС-22», колір навколо якого відрізняється від сусідніх ділянок. У заяві NASA йдеться, що наразі в «Роскосмосі» вивчають знімки, щоб визначити, чи з’явилася діра внаслідок влучання мікрометеорита, або ж це один із заздалегідь виготовлених вентиляційних отворів радіатора.

Інше важливе питання полягає в тому, як саме космонавти Сергій Прокоп’єв і Дмитро Петелін, що прилетіли на борту «Союзу МС-22», а також астронавт Френк Рубіо повернуться на Землю. Якщо «Роскосмос» оголосить, що «Союз МС-22» все ще придатний до польоту, це може викликати цілком обґрунтовані питання з боку NASA. Не можна виключати, що американська аерокосмічна адміністрація з метою безпеки не допустить, щоб її астронавт повертався на Землю на пошкодженому кораблі.

Якщо ж «Роскосмос» визнає неможливість використання «Союзу МС-22», то, швидше за все, його замінять кораблем «Союз МС-23», який спочатку планувалося відправити до МКС у березні 2023 року. У цьому випадку він буде запущений у безпілотному режимі та використаний Прокоп’євим, Петеліним та Рубіо для повернення на Землю.

За матеріалами https://www.space.com