ESA протестувало прототип оптичної системи телескопа PLATO

Європейське космічне агентство (ESA) протестувало зразок оптичного модуля космічного телескопа PLATO. Тести проводились у вакуумній камері. Випробування завершилося успіхом, продемонструвавши здатність пристрою працювати за умов відкритого космосу.

Телескоп PLATO

Телескоп PLATO (PLAnetary Transits and Oscillations of Stars) був обраний для реалізації ESA у 2014 році. Обсерваторія буде займатися пошуками екзопланет за допомогою фотометричного методу, шляхом пошуку невеликих змін яскравості зір, викликаних транзитами планетоподібних тіл, які обертаються навколо них.

PLAnetary Transits and Oscillations of stars (PLATO)
Телескоп PLATO (Концепт). Джерело: ESA

«Очима» нового телескопа стане модуль з 26 камер з апертурою 12 см, на які будуть встановлені по чотири ПЗЗ-матриці, здатні отримувати 20,3-мегапіксельні зображення. При спільній роботі вони дадуть сумарне поле розміром 2,11 гігапікселя, що стане рекордом за всю історію космічних місій. Завдяки своїй будові PLATO матиме набагато більше поле зору, ніж телескоп Kepler, та зможе вивчати відносно яскраві зорі.

Тести у вакуумній камері

Ключем до успіху PLATO є здатність оптичного модуля витримати умови перебування у космічному просторі, яка містить в собі відсутність атмосфери та різкі перепади температур. Щоб засвідчити це, в кінці березня прототип пристрою був поміщений всередину вакуумної камери LSS (Large Space Simulator). Її висота складає 15 метрів, діаметр 10 метрів. Це найбільша вакуумна камера на території Європи.

Вакуумная камера
Прототип оптичної системи телескопа Plato у вакуумній камері. Джерело: ESA-Remedia

Прототип пробув у вакуумній камері до середини травня та успішно впорався з усіма випробуваннями. Цей успіх відкрив шлях до створення робочої версії пристрою, який буде встановлений на PLATO. Наразі запуск телескопа запланований на 2026 рік.

Ви також можете почитати про чотири потужні наземні телескопи наступного покоління, які почнуть спостереження до кінця цього десятиліття.