Прототип камери телескопа PLATO пройшов випробування у вакуумній камері

Представники ESA повідомили про завершення випробувань прототипу фотокамери, призначеної для космічної обсерваторії PLATO (PLAnetary Transits and Oscillations of stars). Протягом 17 днів він проходив перевірки у вакуумній камері випробувального центру ESTEC. Тести завершилися успіхом, продемонструвавши здатність пристрою працювати за умов відкритого космосу.

За своїм призначенням PLATO схожий на апарати Kepler і TESS. Обсерваторія займатиметься пошуками екзопланет за допомогою транзитного методу. Але з технічного погляду вона помітно відрізняється від попередників. Річ у тім, що новий телескоп буде оснащений відразу 26 камерами, що мають апертуру 12 см, на які встановлять чотири ПЗЗ-матриці, здатні отримувати 20,3-мегапіксельні зображення. При спільній роботі вони дадуть сумарне поле розміром 2,11 гігапікселя, що стане рекордом за історію космічних місій.

Завдяки своєму пристрою PLATO матиме набагато більше полі зору, ніж телескоп Kepler, і зможе вивчати відносно яскраві зорі. Камери обсерваторії поділять на дві групи. 24 «Нормальні» камери повинні робити знімки з інтервалом 25 секунд. Їхньою метою стануть зірки, що мають видиму зоряну величину нижче 8ᵐ. Дві “швидкі” камери будуть знімати з інтервалом у 2,5 секунди – вони призначені для моніторингу світил із зірковою величиною від 4 до 8ᵐ.

Запуск PLATO заплановано на 2026 рік. Він буде виведений у точку Лагранжа L₂ системи «Сонце-Земля». Основним пріоритетом місії стане пошук екзопланет у зоні житла навколо жовтих карликів.

За матеріалами: https://www.esa.int