Blue Origin відправив у космос шість туристів

31 березня о 15:58 за київським часом із космодрому Blue Origin One у Західному Техасі стартував космічний корабель New Shepard. У суборбітальний політ вирушив екіпаж із шести осіб. Приблизно за 10 хвилин після початку польоту ці люди повернулися на Землю. Їхня місія називалася NS-20. Тому що це був 20 космічний політ корабля New Shepard. Але це був четвертий рейс Blue Origin із туристичним екіпажем та перший, на якому не було «зіркових» пасажирів.

Blue Origin
Четвертий політ Blue Origin. Фото: Space.com

Перша місія 20 липня 2021 New Shepard з екіпажем відправила засновника та генерального директора Blue Origin Джеффа Безоса. Разом з ним у суборбітальний політ вирушили піонер авіації Воллі Фанк та ще двоє людей. Другий політ компанії з екіпажем відбувся у жовтні 2021 року. Його очолив відомий актор «Зоряного шляху» Вільям Шетнер. А третій стартував у грудні. Серед пасажирів був популярний гравець НФЛ і ведучий «Доброго ранку, Америка» Майкл Страхан.

Політ у космос без знаменитостей

Передбачалося, що NS-20 продовжить традицію відправляти у космос знаменитостей. Зірка «Суботнього вечора у прямому ефірі» Піт Девідсон навіть підписався на політ. Але незабаром відмовився після того, як місія була відкладена з невстановлених причин з 23-го на 29 березня, а потім на 31 число. Тому місце Девідсона замінив пасажир, котрий мав особливе відношення до NS-20, — давній співробітник Blue Origin Гері Лай, головний архітектор системи New Shepard.

До Лая на NS-20 приєдналося п’ять заможних клієнтів. Серед них:

• Бізнесмен, інвестор і колишній генеральний директор Party America Марті Аллен;
  • Шерон Гейгл, засновниця некомерційної освітньої організації SpaceKids Global;
  • Марк Гейгл, президент та генеральний директор девелоперської компанії Tricor International (і чоловік Шерон);
  • Підприємець Джим Кітчен;
  • Джордж Нілд, президент компанії Commercial Space Technologies, LLC.

Рекорд під час польоту

Джим Кітчен є великим любителем пригод. Своїм польотом на NS-20 він встановив рекорд, як перша людина, яка будь-коли відвідала космос і всі 193 країни, визнані Організацією Об’єднаних Націй. Про це заявили представники Blue Origin.

Blue Origin не розкриває цін на квитки. Для порівняння, головний конкурент у сфері суборбітального космічного туризму — Virgin Galactic Річарда Бренсона — бере 450 тисяч доларів за місце. Але досі всі польоти компанії були випробувальні, вона ще не розпочала повноцінну комерційну діяльність. Очікується, що цієї віхи буде досягнуто наприкінці 2022 року. Наразі команда проводить роботи з технічного обслуговування космічного літака VSS Unity компанії Virgin Galactic та його літака-носія VMS Eve.

На відміну від пілотованого Unity, New Shepard — це автономна система. Ракета New Shepard здійснює вертикальну посадку з двигуном незабаром після старту, а за кілька хвилин капсула повертається на Землю, покладаючись на парашути для уповільнення спуску. Пасажири New Shepard відчувають кілька хвилин невагомості та бачать кривизну Землі на тлі чорноти космосу.

Раніше екологи попереджали, що польоти мільярдерів у космос заради розваги «вбивають» атмосферу Землі.