Астрономи знайшли третю екзопланету у подвійній зоряній системі Kepler-47

Новини астрономії, астрофізики та космології

Проаналізувавши дані, зібрані телескопом Kepler, команда дослідників виявила третю екзопланету у подвійній зоряній системі Kepler-47, розташованій у сузір’ї Лебедя на відстані 3400 світлових років від Сонячної системи.

Система Kepler-47 в уявленні художника. Джерело: NASA/JPL-Caltech/T. Pyle

Kepler-47 складається з кількох зір, які обертаються одна навколо одної з періодом 7,5 днів. Більш масивна з них, нагадує наше світило. Це жовтий карлик, маса якого становить 0,93 сонячних. Другий компаньйон — червоний карлик, який важить утричі менше за Сонце.

Донедавна астрономам було відомо про дві екзопланети у даній системі (Kepler-47b і Kepler-47с). Обидві являють собою газові гіганти, орбіти яких знаходяться на відстані 0,3 та 0,99 а.о. від баріцентр системи. Рівноважні температури їхньої поверхні становлять 176°C та 32°C. Якщо у другого з них є великі супутники з атмосферою, на їхній поверхні може існувати вода у рідкому вигляді.

Що стосується нової відкритої екзопланети Kepler-47d, то це теж газовий гігант. Його діаметр у 7 разів перевищує земний. Планета здійснює один оберт навколо центру системи за 187 днів, рівноважна температура її поверхні становить 10°C.

На цей час Kepler-47 є єдиною кратною зоряною системою, в якій знайдено більше однієї екзопланети. Відкриття Kepler-47d має важливе значення. Воно підтверджує теорію про те, що процес формування планет на околицях подвійних зір, аналогічний подібним процесам у поодиноких світил і вони також можуть підтримувати стійкі планетні системи.