Астрономи викрили зорю-канібала, а телескоп Gaia побачив зоретруси: дайджест новин

Підбірка найцікавіших космічних новин за тиждень: надруковану на 3D-принтері ракету Terran 1 доставили на стартовий майданчик. Вертоліт NASA Ingenuity отримав престижну нагороду, а ми розповідаємо, як ізраїльська розвідка знищила єгипетську ракетну програму та космічну супергармату Саддама.

Зоретруси стали сенсацією третього релізу даних Gaia

Опубліковано третій реліз даних космічного телескопа Gaia. Він містить відомості про 1,59 млрд об’єктів — від астероїдів до квазарів. Сенсацією стала наявність доказів зміни форми тисяч зір, яку вчені називають зоретрусами.

На сайті Європейського космічного агентства (ESA) з’явився третій реліз даних астрометричного телескопа Gaia (DR3) з детальною інформацією про 1,47 млрд об’єктів, за якими слідкує цей інструмент. Серед сотень мільйонів світил виявлені тисячі, які впродовж періоду спостережень демонстрували зміну форми. Процеси всередині них призводять до нерівномірних розширень та стиснень. Вони котяться гігантською зорею, як цунамі, впливаючи на параметри її світності.

Астрономи викрили зорю-канібала

Використовуючи дані телескопа Hubble, а також інших обсерваторій NASA, американські астрономи зуміли виявити незвичайний білий карлик, який отримав позначення G238-44. Його особливість полягає в тому, що він активно поглинає кам’яно-металеві астероїди та крижані тіла, що знаходяться на досить великій відстані від нього.

Інженери приступили до збирання апарата Hera

Рушійний модуль місії Hera був успішно доставлений у складальний цех італійської компанії Avio. Найближчим часом фахівці розпочнуть встановлення на нього паливних баків, силових агрегатів, трубопроводів та інших елементів, необхідних для успішного міжпланетного перельоту.

Місія Hera була затверджена ESA у 2019 році. Вона є продовженням проєкту DART. У його межах 26 вересня 2022 року у 160-метровий астероїд Діморф (він є супутником більшого 780-метрового астероїда Дідим) вріжеться космічний апарат NASA. Основною метою операції є перевірка можливості зміни орбіти малого тіла шляхом кінетичної дії.

Перший ступінь ракети Terran 1 на мисі Канаверал. Джерело: Relativity Space

Надрукована на принтері ракета прибула на стартовий майданчик

Перший ступінь ракети Terran 1 був успішно доставлений в ангар стартового комплексу LC-16 на мисі Канаверал. Найближчим часом фахівці компанії Relativity Space розпочнуть її підготовку до запуску.

Relativity Space заснована 2015 року. Її керівництво зробило ставку на створення ракет, які будуть повністю друкуватися на 3D-принтерах. За задумом конструкторів, подібна інновація дозволить радикально прискорити процес будівництва носіїв, що значно знизить їхню вартість. Для цього компанія отримала найбільший у світі принтер, призначений для металевого друку.

Вертоліт NASA Ingenuity отримав престижну нагороду

Команда інженерів, що стоїть за відважними польотами дрона Ingenuity, здобула престижну нагороду за новаторські досягнення в дослідженнях Марсу. Вертоліт увійшов в історію у квітні 2021 року, коли став першим важчим за повітря літальним апаратом, що здійснив керований політ на іншій планеті. На знак визнання успіху Національна асоціація аеронавтики вручила команді NASA нагороду Collier Trophy на церемонії у Вашингтоні, округ Колумбія.

«Спектр-РГ»: російські вчені проти Рогозіна

Конфлікт навколо орбітального телескопа eROSITA, який несанкціоновано намагається ввімкнути голова «Роскосмосу» Дмітрій Рогозін, набирає обертів. Проти нього виступила низка російських учених. Вони заявляють, що такі дії щодо обсерваторії «Спектр-РГ» без узгодження з Німеччиною можуть мати катастрофічні наслідки.

«Білі ночі» на орбіті: астронавтка МКС поділилася дивовижними відео

Учасниця експедиції на Міжнародну космічну станцію (МКС) Саманта Крістофоретті опублікувала чудове відео, на якому Сонце взагалі не заходить. Італійська астронавтка з Європейського космічного агентства поділилася цими кадрами у Twitter 9 червня. «У певні сезони, наприклад, на початку травня, площина нашої орбіти така, що ми ніколи не затінюємося Землею, а це означає, що Сонце для МКС ніколи не заходить», — прокоментувала Крістофоретті.

Зразки з астероїда Рюгу виявилися найчистішими у Сонячній системі

Вчені продовжують досліджувати зразки речовини астероїда Рюгу, які є найчистішими частинками з часів формування Сонячної системи. Нещодавно у них виявили «молекули життя». Тепер учені зробили нове відкриття. Новий аналіз матеріалу Рюгу підтверджує, що пористий астероїд багатий на вуглець і надзвичайно примітивний за своїм складом. Він також є представником рідкісного класу астероїдів, відомого як CI-тип.

«Космічні» спецоперації Моссаду (стаття)

Україні потрібен власний «Моссад», щоб жоден воєнний злочинець, котрий здійснив злочини проти мирних українських громадян, не мав шансів ухилитися від кримінальної відповідальності! — все частіше лунає у вітчизняному інфопросторі. Проте діяльність ізраїльської спецслужби не обмежувалася пошуком нацистських військових злочинців: деякі її спецоперації набували у прямому сенсі космічних масштабів.

Читайте також: NASA призначило двох астронавтів для випробувального польоту Starliner, а SpaceX запустить за три дні три ракети з різних майданчиків: дайджест новин