Інженери приступили до збирання апарата Hera

Руховий модуль місії Hera був успішно доставлений в складальний цех італійської компанії Avio. Найближчим часом фахівці розпочнуть встановлення на нього паливних баків, силових агрегатів, трубопроводів та інших елементів, необхідних для успішного міжпланетного перельоту.

Завдання місії Hera

Місія Hera була затверджена ESA у 2019 році. Вона є продовженням проєкту DART. У його межах 26 вересня 2022 року в 160-метровий астероїд Діморф (він є супутником більшого 780-метрового астероїда Дідим) вріжеться однойменний зонд NASA. Основною метою операції є перевірка можливості зміни орбіти малого тіла шляхом кінетичної дії.

Концепт місії Hera. Джерело: ESA-ScienceOffice.org

За зіткненням DART з астероїдом та його наслідками спостерігатимуть радари та мережа наземних обсерваторій. Ще одним учасником події стане італійський кубсат LiciaCube. Він відокремиться від DART за кілька днів до зіткнення та зазнімкує момент влучення за допомогою камери Gecko, побудованої компанією Dragonfly Aerospace, яка належить українському підприємцю Максу Полякову.

Hera відвідає Дідим та Діморф у межах наступного етапу місії. Європейський зонд ретельно виміряє кратер, який залишиться після удару DART, а також проведе комплексне вивчення обох астероїдів. Ці дані допоможуть астрономам краще зрозуміти властивості та поведінку подібних подвійних систем.

Передбачається, що разом із Hera до Дідима також буде запущена пара мікросупутників, створених на базі платформи кубсат. Вони стануть першими європейськими апаратами такого класу, які вирушили за межі навколоземної орбіти. ESA використовує їх для вивчення можливостей застосування кубсатів у міжпланетних місіях, а також випробування нової системи міжсупутникової комунікації.

Складання апарата Hera

За виробництво Hera відповідає промисловий консорціум, який очолює німецька компанія OHB. Окрім рухового модуля, він також займається виробництвом модуля корисного навантаження. На ньому будуть розміщені наукові інструменти місії, що складаються з кількох камер та спектрометрів, а також альтиметра.

Складання апарата Hera. Джерело: OHB

Повна вага Hera складе 1128 кг, розміри (без урахування сонячних батарей) 1,6 × 1,6 × 1,7 метра. Апарат буде запущений у 2024 році та досягне своєї мети у грудні 2026 року.

Нагадаємо, що недавно NASA перенесло запуск астероїдної місії Psyche. Через це двом супровідним її апаратам-попутникам Janus доведеться пошукати нові цілі.

За матеріалами https://www.esa.int/