ESA виділило гроші на будівництво зонда Hera

Європейське космічне агентство (ESA) підписало контракт на суму 129,4 млн євро з промисловим консорціумом, який очолює німецька компанія OHB. Цей документ дозволить розпочати будівництво автоматичного міжпланетного апарату Hera. ОHB є основним підрядником у цьому проєкті.

Концепт місії Гера. Джерело: ESA-ScienceOffice.org

Hera має бути запущена у 2024 році. Метою місії стане 780-метровий астероїд Дідим (65803 Didymos). Навколо нього обертається 160-метровий супутник, відомий під назвою «Діморф». Радіус його орбіти навколо основного тіла складає 1,1 км, період обертання — 11,9 годин.

У вересні 2022 року в Діморф вріжеться американський апарат DART (Double Asteroid Redirection Test). Наземні та космічні обсерваторії слідкуватимуть за перебігом зіткнення та оцінять його вплив на характер обертання супутника. Потім настане черга зонда Hera. У січні 2027 року він досягне астероїда, після чого зазнімкує кратер, який виник після зіткнення, а також проведе комплексне вивчення обох малих тіл. Ці дані допоможуть астрономам краще зрозуміти властивості та поведінку подібних подвійних систем.

Вивчення Дідима та Діморфа є хоч і основною, але все ж не єдиною метою місії. Hera також має випробувати низку перспективних систем і технологій, які в майбутньому можуть бути використані на інших космічних апаратах. Крім цього, разом із базовим автоматичним розвідником до Дідиму вирушать кілька мікрозондів, створених на базі платформи CubeSat. На них будуть покладені різні завдання, зокрема радарне знімання астероїдів. Вони стануть першими апаратами цього класу, запущеними ESA у міжпланетний простір.

За матеріалами: https://www.esa.int