Компанія Airbus отримала контракт на створення мисливця за екзопланетами

Компанія Airbus отримала контракт ESA на будівництво нового космічного телескопа Ariel (Atmospheric Remote-sensing Infrared Exoplanet Large-survey). Запуск апарата запланований на 2029 рік. Він стане третім після Cheops та Plato спеціалізованим європейським телескопом, призначеним для пошуку та вивчення позасонячних світів.

Телескоп Ariel в уявленні художника. Джерело: ESA

Основною метою апарата стануть дослідження атмосфер теплих та гарячих екзопланет у діапазоні від суперземель до газових гігантів. Він вивчить вибірку приблизно з тисячі світів і спробує відповісти на питання про хімічний склад і термічну структуру газових оболонок та їхні зв’язки з батьківськими зорями. Ці дані допоможуть астрономам краще розібратися в ранніх стадіях планетарної еволюції, що, у свою чергу, покращить розуміння того, як утворилася Сонячна система.

Для виконання поставлених завдань Ariel оснастять дзеркалом діаметром 1 м. Космічна обсерваторія зможе проводити спостереження як у видимому, так і в інфрачервоному діапазоні. Розробкою наукового начиння телескопа займеться консорціум, до якого входить 50 дослідницьких установ із 17 європейських країн, а також NASA.

Для запуску Ariel планується залучити ракету Ariane 6. Передбачається, що телескоп вирушить до космосу разом із «кометним перехоплювачем» Comet Interceptor. Його робоча позиція розташовуватиметься у точці Лагранжа L2 системи «Сонце-Земля» на відстані 1,5 млн км від нашої планети.

Наявні на сьогодні та майбутні мисливці за екзопланетами. Джерело: ESA

Нагадаємо, що вже за кілька тижнів очікується запуск іншого космічного апарата, який також має зробити величезний внесок у вивчення екзопланет. Йдеться про телескоп JWST. Він уже заправлений і зараз встановлюється на ракету-носій. Запуск JWST запланований на 22 грудня.