Зоряний пологовий будинок у сусідній галактиці: James Webb зазнімкував туманність NGC 346

Астрономи, які працюють із телескопом James Webb (JWST), опублікували новий яскравий знімок. На ньому можна побачити емісійну туманність NGC 346.

Знімок емісійної туманності NGC 346, зроблений телескопом James Webb у середньому інфрачервоному діапазоні. Джерело: NASA, ESA, CSA, N. Habel (JPL), P. Kavanagh (Maynooth University)

NGC 346 розташована в Малій Магеллановій хмарі — карликовій галактиці, яка є супутницею нашої. Вона примітивніша, ніж Чумацький Шлях, оскільки містить менше важких елементів, що утворюються в зорях унаслідок ядерного синтезу та вибухів наднових.

Це є однією з основних причин, чому вчені зосередили свою увагу на NGC 346. У далекому минулому, коли наш Всесвіт був помітно молодшим, більшість «зоряних пологових будинків» нагадували цю туманність. Основна різниця полягає в тому, що давні галактики мали тисячі подібних регіонів активного зореутворення.

Оскільки космічний пил утворюється з таких важких елементів, як кремній і кисень, вчені очікували, що NGC 346 буде бідна на них. Однак нове зображення, отримане JWST у середньому інфрачервоному діапазоні, а також попередній знімок, зроблений камерою ближнього інфрачервоного діапазону, показали наявність великої кількості пилу в цьому регіоні.

На знімку JWST можна побачити безліч характерних блакитних ниток. Вони складаються з матеріалу, що включає силікати та молекули кіптяви, відомі як поліциклічні ароматичні вуглеводні. Більш розсіяне червоне випромінювання виходить від теплого пилу, нагрітого найяскравішими та наймасивнішими зорями в центрі NGC 346. Яскравіші плями і згустки речовини відзначають області з великою кількістю протозір. Загалом дослідницька група виявила 1001 точкове джерело світла. Більшість із них — молоді зорі, які все ще перебувають у своїх пилових коконах.

За матеріалами https://esawebb.org