James Webb розгледів у деталях активне ядро галактики NGC 7469

Космічний телескоп James Webb (JWST) допоміг астрономам виявити 36 нових областей зореутворення в активному центрі спіральної галактики з перемичкою NGC 7469. Вона розташована на відстані приблизно 206 млн світлових років від Землі в сузір’ї Пегаса та разом зі своїм меншим спіральним компаньйоном IC 5283 утворює пару галактик Arp 298.

Активне ядро у спіральній галактиці з NGC 7469
Активне ядро у спіральній галактиці з NGC 7469 із чорною дірою в центрі. Авторство зображення: Bohn et al., arXiv: 2209.04466

Галактика NGC 7469 також відома як LEDA 70348, має діаметр 90 тисяч світлових років. Відкрита 12 листопада 1784 року англійським астрономом Джоном Гершелем. Її також класифікують як галактику Сейферта. У ній міститься активна надмасивна чорна діра та навколоядерне кільце області зореутворення з радіусом 500 парсеків (1631 світловий рік).

«Положення NGC 7469 надає унікальну можливість досліджувати активне галактичне ядро. Однак через компактність цієї системи раніше було важко зробити детальні знімки, оскільки тоді не було необхідних для вивчення навколоядерного середовища інструментів у середньому інфрачервоному діапазоні на субкілопарсекових масштабах. Завдяки James Webb нам вдалося розгледіти центр галактики», — сказав астроном Університету Хіросіми Томас Бон.

У своєму дослідженні вчені проаналізували детальні зображення активного галактичного центру NGC 7469, отримані за допомогою камери ближнього інфрачервоного діапазону JWST (NIRCam) і приладу середнього інфрачервоного діапазону (MIRI).

На цьому знімку, зробленому за допомогою приладу середнього інфрачервоного діапазону WEBB (MIRI), зображена спіральна галактика NGC 7469. Авторство: Bohn et al., arXiv: 2209.04466

Під час дослідження вчені ідентифікували в цілому 65 областей зореутворення, 36 з яких не були виявлені у попередніх спостереженнях. Вони також встановили, що 19 із цих регіонів надзвичайно пилові та містять дуже молоді — менш ніж 5 млн років — зоряні популяції.

Раніше ми повідомляли про те, як James Webb знайшов найвіддаленішу галактику у Всесвіті.

Джерело новини: Astrophysical Journal Letters.