NASA підписала угоду з «роскосмосом» про перехресні польоти, а Casio випустила годинник у стилі американських скафандрів: дайджест новин

Добірка найцікавіших космічних новин до сніданку: капсула Dragon зістикувалася з МКС. Firefly Aerospace готується до другого запуску ракети Alpha, а Китай створить радари для відстежування небезпечних астероїдів.

NASA підписала угоду з «роскосмосом» про перехресні польоти

Старт корабля «Союз МС-22» з двома росіянами й американським астронавтом намічено на 21 вересня 2022 року. Національна аерокосмічна адміністрація США (NASA) та держкорпорація «роскосмос» підписали угоду про перехресні польоти інтегрованих екіпажів на російських кораблях. .

Угода гарантує, що на борту Міжнародної космічної станції (МКС) завжди буде принаймні один американець і один росіянин, щоб забезпечити безперебійну роботу обох сторін орбітального аванпоста. За словами представників NASA та російських офіційних осіб, обмін давно перебував у розробці та був завершений, незважаючи на напруженість через війну росії проти України, що є ознакою триваючого співробітництва РФ і США в космосі.

Firefly Aerospace готується до другого пуску ракети Alpha

Компанія Firefly Aerospace планує здійснити другий пуск своєї ракети Alpha в найближчий місяць-два. Вона чекає на рішення від Федерального авіаційного управління та готує нові контракти з NASA.

Нова Alpha зараз перебуває на стартовому майданчику авіабази Ванденберг. Інженери завершують усі підготовчі роботи. За словами виконавчого директора компанії Петера Шумахера, вони розраховують на пуск упродовж наступних 45-60 діб. Він запевняє, що ракета готова до старту, але потрібно ще провести вогневі випробування та генеральну репетицію.

Капсула Dragon успішно зістикувалася з МКС

Вантажна капсула Dragon компанії SpaceX зістикувалася з МКС у суботу, 16 липня. Вона доставила понад 2630 кг матеріалів для орбітальної лабораторії, включно з приладом для дослідження кліматичних умов. Стикування відбулося на висоті 430 км над Південною Атлантикою. За словами офіційних осіб NASA, місія забезпечить виконання майже 40 поточних дослідницьких проєктів, розгорнутих на МКС.

Астероїди
Астероїди, що пролітають поблизу Землі. Ілюстрація: ESA

Китай створить радари для відстежування небезпечних астероїдів

Провідний китайський університет почав будівництво масиву з більш ніж 20 великих радіолокаційних антен для відстежування астероїдів, які потенційно можуть бути небезпечними для Землі. Проєкт під назвою China Fuyan очолює Пекінський технологічний інститут. Він націлений на відбиття сигналів від астероїдів, що пролітатимуть на відстані менше 1 а.о. (150 млн км) від нашої планети — це еквівалентно середній дистанції між нею та Сонцем.

Цієї неділі о 17:20 за київським часом компанія SpaceX відправила на орбіту 51-шу партію з 53 інтернет-супутників Starlink. Ракета-носій Falcon 9 була запущена зі стартового комплексу SLC-40, розташованого на мисі Канаверал у штаті Флорида.

Четверта оболонка складатиметься з 1584 супутників із нахилом орбіти 53,2°; щоб заповнити її, потрібно не менше 27 запусків. На відміну від першої орбітальної оболонки, що складається з апаратів Starlink v1.0, для четвертої використовують супутники версії 1.5, оснащені лазерним зв’язком. Ці покращені супутники можуть зв’язуватись один із одним прямо на орбіті та не залежать від наземних станцій.

Наручний годинник Casio G-Shock має яскраво-помаранчевий корпус і ремінець в кольорі костюмів астронавтів. Джерело: Casio

Casio випустила наручний годинник G-Shock у стилі скафандрів NASA

Фірма Casio випустила лімітовану партію нової моделі наручного годинника G-Shock для любителів космосу. Вони виконані в яскраво-жовтогарячому кольорі культових скафандрів NASA, які астронавти надягають перед стартом і посадкою. Такий яскравий колір потрібен, щоб у разі вимушеної посадки космічного корабля їх могли легко виявити рятувальники. Циферблат символізує чорний козирок на шоломах, а тонка синя лінія — деталі костюмів. Крім того, петля ремінця прикрашена зображенням американського прапору, а на задній кришці корпусу вигравіровано зображення астронавта. Вартість годинника становить 170 доларів США.

Читайте у попередньому дайджесті: James Webb помітив перші «індикатори життя» на екзопланеті, а на МКС випробували новий спосіб утилізації сміття: дайджест новин