Життя на пласкій Землі: ТОП-5 дивних способів

Земля — блакитний мармур — це наш кулястий дім. Але на хвилинку уявімо, що було б, якби вона була пласкою. Зрештою, деякі люди, яких називають «плоскоземельцями», справді вірять у цю дивну ретроградну ідею, що навіть протирічить здоровому глузду. Але все ж, чи могло би функціонувати повсякденне життя у таких незвичних умовах? Давайте використаємо науковий підхід і побачимо, чи є якісь переваги у житті на гіпотетичній пласкій Землі з Сонцем і Місяцем, що обертаються над головою, як космічна карусель.

Пласка Земля – це безглуздя
Пласка Земля — це безглуздя. Але чи можлива вона з наукової точки зору?

Попрощайтеся з гравітацією

Якби гравітація була змінена так, щоб вона була орієнтована на Північний полюс, ми могли б побачити, як рослини росли горизонтально
Якби гравітація була змінена так, щоб вона була орієнтована на Північний полюс, ми могли би побачити, як рослини ростуть горизонтально. Фото: LiveScience

У 1850-х роках математик і фізик Джеймс Клерк Максвелл провів розрахунки та довів, що форма твердої пласкої Землі неможлива у принципі. Якби це сталося, сила гравітації незабаром «згорнула» би планету назад у сфероїд. Але припустімо, що гравітація на пласкій Землі чарівним чином не перетворила її на сферу. Що трапиться в такому разі? Виявляється, все буде притягуватися до центру диска — Північного полюса. Згідно з цим сценарієм, чим далі ви будете перебувати від полюса, тим більш горизонтальним буде гравітаційне тяжіння до центральної точки диска.

Відсутність атмосфери

У пласкої Землі атмосфера би просто зникла
У пласкої Землі атмосфера би просто зникла. Фото: Unsplash

За відсутності сили тяжіння пласка Земля більше не змогла би утримувати атмосферу. Сила гравітації утримує цю «завісу» навколо нашої планети, і без цієї захисної ковдри небо на Землі стало б чорним, оскільки світло, що випромінюється Сонцем, більше би не розсіювалося та не забарвлювало б небо у звичний блакитний колір, який ми бачимо сьогодні. За словами зоолога Луїса Віллазона, втрата атмосферного тиску призвела би до того, що все живе на пласкій планеті опинилося б у космічному вакуумі, що викликало би смерть за лічені секунди.

Пласка Земля

Також на планеті випарувалася б уся вода. Це тому, що вона кипить, коли тиск її пари дорівнює атмосферному, тому нижчий атмосферний тиск означає нижчу температуру кипіння. Без атмосфери, яка б сприяла зігріванню, температура поверхні різко знизилася б. Загалом, це означає, що на пласкій Землі життя не змогло б існувати в принципі.

Постійна ніч

Гіпотетичний спостерігач бачив би постійне нічне небо на пласкій Землі
Гіпотетичний спостерігач бачив би постійне нічне небо на пласкій Землі. Фото: Unsplash

На пласкій Землі неможлива зміна дня і ночі, бо в такому випадку планета не була би розділена на півкулі. А оскільки ми вже довели, що атмосфера би просто розсіялась, то гіпотетичний спостерігач бачив би постійне нічне небо незалежно від його розташування на «планетному диску» навіть при освітленні Сонцем.

Горизонтальні опади

Близько до країв пласкої Землі дощ би йшов майже повністю горизонтально
Близько до країв пласкої Землі дощ би йшов майже горизонтально. Фото: Unsplash

Але якщо припусити, що атмосфера дивним чином утрималась, опади мали би поводитися зовсім інакше. Якби сила тяжіння «тягнулася» до центру планетного диска, який у даному випадку є Північним полюсом, опади також тяжіли б до цієї точки. Тому дощ падав би згори вниз лише у центрі. Але чим далі від центру ви подорожуєте, тим більш горизонтальними будуть опади. За даними Обсерваторії Ламонта-Доерті Колумбійського університету, вся океанська вода також зібралась би біля Північного полюса, а краї пласкої землі залишилися б сухими.

Жодних полярних сяйв

Полярні сяйва
Полярні сяйва у пласкої Землі? Просто забудьте. Фото: NASA

Усередині Землі розплавлений метал, що оточує тверде залізне ядро, генерує електричний струм, який, у свою чергу, створює наше захисне магнітне поле, що обертається навколо планети від одного полюса до іншого та вберігає нас від згубного сонячного вітру. Але на пласкій Землі без твердого ядра магнітосфера просто не змогла б існувати. Й полярні сяйва теж. Ці небесні шоу (їх ще називають «північним сяйвом») утворюються, коли заряджені частинки, що летять від Сонця, стикаються з молекулами кисню й азоту в верхніх шарах атмосфери, де вони вивільняють енергію у вигляді неймовірних світлових шоу. Але відсутність полярних сяйв була б найменшою проблемою, оскільки Земля більше не була б захищена від сонячних вітрів. За даними NASA, все на земній поверхні піддалося би нещадному бомбардуванню шкідливим сонячним випромінюванням, у результаті чого залишився би безплідний світ, схожий на мертвий Марс.

Раніше ми розповідали про ТОП-5 безглуздих космічних міфів.

За матеріалами LiveScience

Тільки цікаві новини та факти у нашому Telegram-каналі!