Жахливі умови праці відлякують молодь: NASA благає про порятунок

Космічна агенція переживає складні часи. У той час, коли вона робить видатні відкриття у космосі, на Землі стикається з серйозною проблемою. Згідно з повідомленнями від Ars Technica, це проблема, яка вкорінена дуже глибоко, і її подолання може зайняти роки.

Інфраструктура NASA
Інфраструктура NASA практично перебуває у стані занепаду. Ілюстрація: Arc Technica

На передньому плані цієї проблеми — директор NASA з питань матеріально-технічного забезпечення Ерік Вайзер. Під час засідання в Національній академії він попередив, що інфраструктура NASA практично перебуває у стані великого занепаду. Ця проблема загострюється через повну недофінансованість бюджету на технічне обслуговування. Щороку не вистачає щонайменше чверті мільярда доларів для належного фінансування, і це призводить до ще більшого псування будівель та інфраструктури NASA.

«Більшість наших об’єктів уже вичерпали свій термін експлуатації», — наголосив Вайзер. І ця цифра вражає — 83%. Це може неабияк здивувати тих, хто в захваті від наукових та технологічних досягнень NASA. «Ви можете мати телескоп світового класу і лабораторію, але якщо будівля зруйнується, цей телескоп вам не знадобиться», — додав Вайзер.

За підрахунками Вайзера, протягом останніх чотирьох років було відкладено 78 ремонтно-будівельних проєктів. І чим більше їх відкладають, тим сильніше руйнуються об’єкти. Тому Вайзер і його команда стикаються зі значними труднощами в уникненні «незапланованих збоїв» під час майбутніх місій.

Жахливі умови праці

Вайзер також виражає занепокоєння тим, що відсутність належної інфраструктури може відвернути молодих, обдарованих фахівців від роботи в агенції. Коли вони побачать, у яких умовах їм доведеться працювати, то можуть бути сильно розчаровані. Попри те, що NASA залишається провідною у галузі космічних досліджень, вона поступово втрачає свої позиції на користь приватних компаній, таких як SpaceX, які мають сучаснішу інфраструктуру.

NASA не витримує конкуренції перед приватними космічними компаніями у пошуку молодих спеціалістів
NASA не витримує конкуренції з приватними космічними компаніями у пошуку молодих фахівців. Фото: Unsplash

Наразі агенція розраховує на те, що знесення старих об’єктів допоможе зекономити десятки мільйонів доларів у бюджеті. Але Вайзер наголошує, що це може зайняти від п’яти до десяти років, якщо знайдуться кошти для знесення в першу чергу.

Тепер перед NASA постає важке завдання: чи будувати нові об’єкти, чи рятувати старі. У будь-якому разі це буде вкрай витратним. В агенції попереду багато роботи, щоб повернутися до свого колишнього блиску і відновити інфраструктуру, яка підтримає заплановані майбутні космічні подорожі та дослідження.

Раніше ми повідомляли про те, який насправді бюджет NASA.