Вчені сподіваються побачити сонячне вітрило зниклого зонда

Кубсат NEAScout, призначений для дослідження навколоземного астероїда, досі не вийшов на зв’язок. Але фахівці передали на нього команду на розкриття сонячного вітрила та сподіваються найближчим часом його побачити.

Зонд NEAScout
NEAScout. Джерело: NASA

Зниклий кубсат NEAScout

Коли 16 листопада стартувала місія Artemis I, то разом із кораблем Orion у космос відправилися 10 невеликих зондів. У понеділок вони мали відділитися від основного апарата і розпочати свої самостійні місії. Але вдалося це не всім.

Серед тих, що так і не вийшли на зв’язок, був апарат NEAScout, створений NASA для дослідження навколоземного астероїда 2020 GE. Як головну рушійну установку апарат мав використати сонячне вітрило. Завдяки йому він міг дістатися своєї мети за рік і здійснити проліт на близькій відстані.

NEAScout досі не надіслав жодного сигналу у відповідь на запити науковців, однак вони не втрачають надії дізнатися, що з ним сталося. Допомогти їм у цьому має його дзеркало площею 86 м2. Фахівці вже двічі передали на апарат команду на його розкриття.

Навіть якщо NEAScout не відповідає, причина може критися в тому, що у нього проблеми тільки з антеною, спрямованою на Землю. У такому разі фахівці розраховують побачити його розкрите дзеркало у телескоп.

Результати запуску малих кубсатів

Результат запуску малих кубсатів разом із місією Artemis I залишаються суперечливими. NEAScout мав стати одним з її головних досягнень. Якби все відбулося успішно, це був би перший апарат NASA з сонячним вітрилом, який полишив систему «Земля-Місяць», що було б величезним кроком у порівнянні з апаратом LightSail, який випробовувався кілька років тому і нещодавно згорів в атмосфері.

Крім того, якщо місія виявиться успішною, люди зможуть дізнатися, що собою являють навколоземні астероїди, такі як 2020 GE. Це допоможе у майбутньому краще розраховувати місії з їхнього відхилення чи, навпаки, видобування на них корисних копалин.

Поки що позитивних новин від NEAScout, як і від низки інших кубсатів, немає. Разом із тим японська місія EQUULEUS вже здійснила свій перший обліт Місяця, а італійський апарат ArgoMoon надіслав на Землю його приголомшливі світлини.