Вчені розгадали таємницю високошвидкісної хмари газу

Вчені розгадали, звідки взялася високошвидкісна хмара газу під назвою МІ. На їхню думку, її джерелом міг бути вибух наднової, який відбувся майже 100 тис. років тому. Але чи всі подібні об’єкти утворилися таким чином, лишається невідомим.

Так утворилася високошвидкісна хмара газу МІ
Вибух наднової, що породив хмару газу МІ. Джерело: www.space.com

Високошвидкісна хмара газу під назвою MI

Вчені з Асоціації космічних досліджень університетів вирішили вивчити високошвидкісну хмару газу під назвою МІ. Вона справді має швидкість, яка сильно відрізняється від інших об’єктів, що обертаються навколо центру Чумацького Шляху.

Дослідники змогли точно визначити, що високошвидкісна хмара газу перебуває на відстані 532 світлових років від нас. Крім того, вчені вивчили її структуру та встановили, що всередині є порожнина. Причиною її утворення міг бути спалах наднової.

Поблизу цієї порожнини розташований гігант 56 Великої Ведмедиці. Вона утворює подвійну систему з іншим дуже маленьким об’єктом. Існує припущення, що це могла бути нейтронна зоря, і саме вибух, який її породив майже 100 тис. років тому, відповідальний і за швидкість МІ.

Загадка високошвидкісних хмар газу

Вчені вже досить тривалий час не можуть знайти пояснення причинам виникнення високошвидкісних хмар газу. Моделі галактики показують, що більшість із них перебуває вдалині від площини диску — в області галактичного гало. До того ж досі вважалося, що вибухи наднових, хоча і можуть надавати прискорення астрономічним об’єктам, але все ж занадто слабкі, щоб бути причиною їхнього стрімкого руху.

Встановлення причини виникнення МІ може пояснити, як взагалі виникає високошвидкісна хмара газу. Цілком можливо, що ми просто не бачимо решток наднових біля інших подібних об’єктів через велику відстань до них.

Зрештою, астрономи й щодо МІ впевнені про її походження тільки тому, що наднова, яка її утворила, належить до подвійної системи. А може статися так, що вона належить до рідкісних винятків, які дійсно виникають при вибухах наднових. А решта високошвидкісних хмар газу утворюється якимось іншим шляхом.