Кратер Садбері

Представлені супутникові знімки демонструють одну з ділянок канадської провінції Онтаріо. На перший погляд здається, що вона не вирізняється чимось незвичайним. Але насправді це місце зберігає таємницю віком 1,8 млрд років, приховуючи одну з найстаріших і найбільших ударних формацій нашої планети. Вона відома під назвою «кратер Садбері».

За оцінками вчених, у момент формування кратер Садбері мав діаметр понад 200 км. Він утворився при падінні астероїда чи комети розміром 10-15 км. Результати моделювання свідчать про те, що викинутий при цьому матеріал розкидало по території площею 1,6 млн км².

Подальші геологічні процеси деформували та згладили кратер, зробивши його овальним. Але навіть залишки ударного басейну Садбері все одно вражають: його довжина становить 62 км, ширина — 30 км, а глибина досягає 15 км.

Ще до того, як учені дізналися про ударну природу Садбері, люди активно експлуатували його ресурси. Супутникові знімки демонструють низку гірничовидобувних підприємств, розміщених уздовж околиці ударного басейну. Річ у тім, що імпактор пробив земну кору. Це призвело до викиду розплавленої речовини з мантії, яка заповнила воронку. Вона містила велику кількість нікелю та міді, а також золото й метали платинової групи. Зараз на кратер Садбері припадає близько 10% світового видобутку нікелю.

За матеріалами: https://earthobservatory.nasa.gov