В очікуванні евакуації: астронавти Starliner знайшли натхнення у космічному садівництві

Плановане восьмиденне перебування астронавтів NASA Бутча Вілмора та Суні Вільямс на Міжнародній космічній станції перетворилося на місію з порятунку. Астронавти прибули на орбітальний форпост на початку червня на борту космічного корабля Boeing Starliner, але технічні проблеми з двигунами змусили NASA відкласти їхнє повернення на невизначений термін.

Starliner
Boeing Starliner, пристикований до МКС. Вид з ілюмінатора. Фото: NASA

Хоча точна дата повернення ще не оголошена, астронавти продовжують свою роботу. Нещодавно NASA повідомила, що Вілмор і Вільямс зайнялися новим хобі — садівництвом. Вони беруть участь в експерименті космічної агенції «Управління водними ресурсами рослин», досліджуючи, як відсутність гравітації впливає на поглинання води й поживних речовин рослинами. Мета експерименту — знайти нові способи контролювати доставку рідини в рослинних системах в умовах мікрогравітації.

Окрім цього, Вільямс і Вілмор тестують нове обладнання для виробництва оптичних волокон у космосі. Вчені вважають, що відсутність гравітації допомагає зменшити деградацію волокон під час їхнього виготовлення.

Астронавти NASA
Астронавти NASA Бутч Вілмор та Суні Вільямс на борту МКС. Фото: NASA via AP

Життя на космічній станції не завжди було легким. Астронавти мали справлятися з прибиранням туалетів та упаковкою одягу, адже їхні запаси були розраховані лише на вісім днів. На щастя, як повідомляє NASA, астронавти можуть підтримувати зв’язок з родинами через електронну пошту, телефон і відеоконференції у вільний час. Раніше цього місяця на станцію прибув космічний корабель Northrop Grumman Cygnus, що доставив їжу, паливо і матеріали, тому голодувати їм не доведеться.

NASA продовжує шукати найкращий спосіб повернення Вільямс і Вілмора. Один із можливих варіантів — повернення на борту космічного корабля SpaceX Crew Dragon у лютому, що продовжить космічні канікули до восьми місяців, даючи час на вдосконалення їхніх садівничих навичок.

Раніше ми повідомляли про те, як проблеми Starliner поставили життя астронавтів під загрозу.

За матеріалами futurism.com