Solar Orbiter та Parker Solar Probe об’єднались для розкриття 65-річної таємниці Сонця

Сонце, велика пульсуюча зоря, що зігріває нашу планету, завжди залишає науковців у захваті від його таємничості та складності. Однією з найголовніших загадок, які залишаються нерозв’язаними, є таємниця сонячної корони. Особливість корони у тому, що її температура значно вища за поверхню нашої зорі. Така величезна розбіжність залишається таємницею, яку вчені намагаються розгадати багато років. Це головне завданням для сьогоднішніх сонячних місій. Зонди Solar Orbiter спільно з Parker Solar Probe об’єднуються, щоб розкрити цю таємницю.

Solar Orbiter ESA та NASA Parker Solar Probe
Solar Orbiter ESA та NASA Parker Solar Probe вивчатимуть Сонце разом. Зображення: NASA та ESA

Нещодавно отримані результати від місії Solar Orbiter, організованої Європейським космічним агентством (ЄКА), надають деякі важливі вказівки в розв’язанні загадки сонячної корони. Solar Orbiter спільно з американським сонячним зондом NASA, Parker Solar Probe, об’єднали свої зусилля, щоб отримати дані як про близькі вимірювання, так і про загальний стан сонячної активності. Завдяки коронографу Metis на борту Solar Orbiter, науковці отримали можливість аналізувати дані про сонячну корону одночасно з Parker Solar Probe, коли останній опинився в її полі зору 1 червня 2022 року.

Складні маневри

Проте досягнення цієї спільної роботи було не таким простим, як може здатися на перший погляд. Parker Solar Probe має рухатися дуже близько до Сонця, щоб збирати дані про безпосереднє оточення навколо нього, тоді як Solar Orbiter розташований далеко від Сонця для спостережень у загальному масштабі. Навіть після того, як обидва космічні апарати перебували в необхідних місцях, їх треба було налаштовувати у правильному напрямку.

Solar Orbiter мав повернутися на 45° і трохи змінити свій кут нахилу, щоб забезпечити спільну роботу обох апаратів і одночасний збір даних. Цей складний координаційний процес дозволив дослідникам отримати докладні дані про турбулентність у плазмі, а також вивчити корону в цілому.

Результати спільної місії

Отримані результати підтверджують стару теорію, що корона стає такою гарячою через турбулентність в атмосфері.

ESA пояснює: «Конкретний спосіб, яким турбулентність досягає цього, нагадує момент, коли ви збовтуєте чашку кави. Турбулентність провокує випадкові рухи газу або рідини, що призводить до поширення енергії на все менші масштаби та завершується перетворенням енергії в тепло».

Ці відкриття розширюють наше розуміння таємниці гарячої корони та показують, як два різних космічних апарати змогли співпрацювати, щоб отримати дані, недосяжні для кожного з них окремо. Спільна місія Solar Orbiter і Parker Solar Probe продовжує допомагати вченим розгадати загадку, яку наше Сонце приховує протягом багатьох років.

Раніше ми повідомляли про те, як зонд Parker виявив джерело високошвидкісного сонячного вітру.

За матеріалами Space.