Російська «Наука» протікає на орбіті

На російському модулі «Наука» виявили витік рідини у космос. Несправність з одним із резервних радіаторів. Це вже третя подібна проблема із російським обладнанням у космосі за рік.

Російський модуль «Наука»
Російський модуль «Наука». Джерело: spacenews.com

Російський модуль протікає

9 жовтня NASA оприлюднила заяву, згідно з якою на російському модулі «Наука», також відомому як Багатоцільовий науковий модуль, сталося витікання рідини з системи охолодження. Приблизно о 13:00 диспетчери американської космічної агенції помітили «пластівці», які вилітають у космос.

Скільки триває це протікання, наразі невідомо. Американська астронавтка Джасмін Могбелі вже підтвердила, що з радіатора «Науки» є витікання. Підтвердження цього факту оприлюднив і «Роскосмос».

Відповідно до цієї заяви, протікання сталося у резервному радіаторі «Науки». Він потрапив на МКС ще 2010 року у складі модуля «Рассвєт», а коли 2021-го до станції приєднали «Науку», його вирішили використовувати там. Перенесення сталося на початку цього року під час одного з виходів у відкритий космос.

Третій випадок за рік

Інцидент із «Наукою» став вже третьою подібною подією менш ніж за рік. Спочатку у грудні 2022-го вийшла з ладу система охолодження на кораблі «Союз МС-22». Його довелося замінити іншим, через що повернення трьох членів екіпажу МКС на Землю затримали на 6 місяців.

Потім у лютому 2023-го сталося витікання теплоносія з системи охолодження вантажного корабля «Прогрес», який потім обгорів під час посадки. Обидва інциденти наводили на думку про існування серйозних технічних негараздів. Однак американські та російські фахівці не знайшли цьому підтвердження і погодилися, що причиною, вочевидь, було пошкодження мікрометеоритом чи космічним сміттям.

Незрозуміло, чи вплине витік на плани двох виходів у відкритий космос із сегмента США. Астронавтка NASA Лорал О’Хара та астронавт ESA Андреас Могенсен планують здійснити один вихід у відкритий космос 12 жовтня, щоб виконати технічне обслуговування станції та зібрати наукові зразки, а О’Хара та Могбелі здійснять ще один, 20 жовтня, щоб провести додаткове технічне обслуговування станції.

За матеріалами spacenews.com.