Rocket Lab розпочала встановлення CAPSTONE на ракету-носій

Космічний апарат CAPSTONE доставлений на стартовий майданчик Rocket Lab, розташований на новозеландському півострові Махія. Найближчим часом фахівці компанії розпочнуть встановлення апарата на ракету Electron, запуск якої намічений на 31 травня.

Цілі та завдання CAPSTONE

Супутник CAPSTONE (Cislunar Autonomous Positioning System Technology Operations and Navigation Experiment) був розроблений компаніями Advanced Space та Tyvak Nano-Satellite Systems на замовлення NASA. Апарат побудований на основі платформи кубсат (12U), його маса становить 25 кг.

Супутник CAPSTONE (концепт). Джерело: NASA

Головне завдання CAPSTONE полягає у перевірці майже прямолінійної гало-орбіти (Near-Rectilinear Halo Orbit, NRHO) із центром навколо точки Лагранжа L2 системи Земля-Місяць. У перицентрі апарат наближатиметься на 3 тисячі км до південного полюса Місяця, в апоцентрі віддалятиметься від нього на 70 тисяч км.

За розрахунками вчених, у цьому місці сили тяжіння нашої планети та її супутника взаємно врівноважують одна одну. Апарат, що розташований на NRHO-орбіті, практично не витрачатиме палива для утримання своєї позиції. Саме тому NASA та ESA обрали її для розміщення навколомісячної орбітальної станції Gateway. CAPSTONE має на практиці перевірити її довготривалу стабільність.

Electron NASA
Нанесення логотипу NASA на ракету Electron, яка буде використана для запуску місії CAPSTONE. Джерело: Rocket Lab

Інше важливе завдання місії полягає у тестуванні автономної навігаційної системи. І, нарешті, CAPSTONE є важливою віхою для самої Rocket Lab. Він стане першим апаратом, виведеним ракетою Electron за межі навколоземної орбіти.

Дата запуску місії CAPSTONE

Наразі фахівці Rocket Lab уже перевірили репетицію запуску Electron. Наступним кроком стане встановлення CAPSTONE на носій. Балістичне вікно для запуску місії відчиниться 31 травня. Апарату потрібно приблизно чотири місяці, щоб вийти на NRHO-орбіту.

Ракета Electron
Ракета Electron, яка буде використана для запуску місії CAPSTONE. Джерело: Rocket Lab

Варто також зазначити, що, у разі успіху, Electron стане найменшою ракетою в історії, яка успішно відправила вантаж до Місяця. Довжина носія становить 18 м, діаметр — 1,2 м, маса (у заправленому стані) — 12,5 тонни.

Нагадаємо, що недавно Rocket Lab використовувала вертоліт, щоб підхопити перший ступінь Electron, що повертався з космосу.

За матеріалами https://www.businesswire.com