Навколоземний астероїд Камоалева може справді бути шматком Місяця

Один із небагатьох відомих квазісупутників Землі, а саме 100-метровий астероїд Камоалева (469219), став об’єктом пильної уваги науковців. Цей астероїд тривалий час зберігає свою динаміку. Його орбіта надзвичайно схожа на земну, а спектр відбиття нагадує місячні силікати, що вказує на його можливе походження з поверхні Місяця.

Квазісупутники Землі
Квазісупутники Землі. Ілюстрація: Unshplash

У 2021 році група вчених з Університету Аризони вперше висунула гіпотезу, що Камоалева може бути уламком Місяця. Інша наукова команда з того ж університету виявила можливий механізм, який міг допомогти зрозуміти цю подію всього за два роки після відкриття астероїда.

Моделювання рідкісної можливості

У своєму новому дослідженні вчені використовували чисельне моделювання для вивчення динамічної еволюції частинок, які були викинуті з різних точок поверхні Місяця з різною швидкістю. Вони намагалися визначити ймовірність того, що одна з таких частинок могла потрапити на орбіту, схожу на Камоалева. Така можливість є вкрай рідкісною, оскільки фрагменти Місяця, які можуть відокремитися від системи Земля-Місяць, зазвичай надто енергійні, аби залишити цю орбіту.

Камооалева
Орбіта астероїда Камоалева. Зображення: Wikipedia

Моделювання вказує, що деякі з цих фрагментів можуть дійсно досягти подібної орбіти, й Камоалева може бути одним із таких уламків, що виникли внаслідок зіткнення з Місяцем кілька мільйонів років тому.

Механіка зіткнень

Рену Малхотра, професор планетарних наук і один із ведучих авторів статті, розповів: «Деякі фрагменти від удару об поверхню Місяця дійсно можуть вилетіти в космос та приземлитися на Землю у вигляді метеоритів. Однак невелика частина може уникнути гравітації Місяця і Землі й обертатися навколо Сонця, як і інші навколоземні астероїди. Наше чисельне моделювання підтверджує, що Камоалева може належати до цієї маленької категорії об’єктів, які перебувають у навколоземній орбіті».

Камооалева
Орбіта астероїда Камоалева. Зображення: Wikipedia

Результати цього дослідження можуть допомогти розкрити більше інформації про навколоземні об’єкти, які потенційно представляють небезпеку для Землі. Детальніше вивчення астероїда Камоалева та визначення його походження з конкретного місячного кратера може надати цінну інформацію про механіку зіткнень у космосі.

Раніше ми детально розповідали про астероїди та малі тіла.

За матеріалами arizona.edu.