Hubble зазнімкував корабель Enterprise

Представлене зображення отримане камерами WFC3 і ACS, встановленими на борту телескопа Hubble. Воно демонструє групу з трьох галактик, відому під позначенням NGC 7764A.

Група галактик NGC 7764A (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, J. Dalcanton, Dark Energy Survey, DOE, FNAL, DECam, CTIO, NOIRLab/NSF/AURA, ESO

NGC 7764A розташована на відстані 425 млн світлових років від Землі у сузір’ї Фенікс. Дві з трьох галактик групи (права верхня частина зображення) перебувають у процесі зіткнення. Якщо подивитися на знімок, то здається, що вони влаштували лобове зіткнення на великій швидкості. А довгі потоки, що складаються з викинутих зір та газу, лише посилюють подібне враження.

Але це відчуття оманливе. Насправді зіткнення між галактиками зазвичай тривають сотні мільйонів років, і вони досить рідко відбуваються в лоб. Щодо третього учасника групи, то наразі астрономи не можуть відповісти, чи взаємодіє він з парою сусідів, що зіштовхуються, чи ні.

Варто зазначити, що, за кумедним збігом обставин, дві галактики, що зіштовхуються, сформували структуру, де будь-який фанат серіалу «Стартрек» безпомилково впізнає корабель USS Enterprise. Але треба розуміти, що це пов’язано з нашою точкою огляду. Спостерігач, що перебуває в іншому куточку Всесвіту, швидше за все, побачив би зовсім іншу картину.

Нагадаємо, що недавно астрономи склали найдетальнішу карту Всесвіту.