PSP дослідив радіовипромінювання атмосфери Венери

11 липня 2020 року зонд PSP виконав гравітаційний маневр на околицях Венери. Під час зближення з планетою, встановлений на борту інструмент FIELDS зареєстрував радіовипромінювання. Під час подальшого аналізу вчені зуміли встановити, що його джерелом є венеріанська іоносфера.

Зображення Венери, отримане зондом PSP. Джерело: NASA/Johns Hopkins APL/Naval Research Laboratory/Guillermo Stenborg and Brendan Gallagher

За словами астрономів, відкриття стало приємною несподіванкою, оскільки PSP призначений для вивчення Сонця і дослідження Венери не входять до складу його основної наукової програми. До того, востаннє прямі виміри іоносфери цієї планети проводилися у 1992 році апаратом Pioneer Venus.

Використовуючи зібрані FIELDS дані, астрономи змогли визначити основні характеристики іоносфери Венери. Її щільність виявилася значно меншою, ніж за результатами вимірювань Pioneer Venus тридцятирічної давності. Це підтверджує теорію, згідно з якою властивості іоносфери другої планети пов’язані із сонячною активністю: під час максимуму її щільність збільшується, а під час мінімуму, вона навпаки витончується.

Іоносфера Венери цікавить астрономів через те, що вона є джерелом витоку іонів кисню та водню. Вважається, що через цей механізм планета, яка колись нагадувала Землю, перетворилася на випалений світ із токсичною атмосферою.