NASA створили фотокамеру, якою астронавти зніматимуть висадку на Місяці в 2025 році

У 2025 році NASA планує знову здійснити пілотовану місію на Місяць, де останній раз нога людини ступала там 50 років назад. Тому попереду агентство чекає безліч випробувань, тестів, а також найсучасніших пристроїв, які допоможуть досліджувати наш супутник. Ця амбіційна експедиція, включатиме в себе інноваційну камеру, спеціально розроблену для використання у космосі. Тому перед початком місії астронавти випробовують її на Землі.

Астронавт ЄКА Розмарі Куган тримає HULC у рукавичках скафандра

Камера отримала назву Handheld Universal Lunar Camera (HULC). Вона була створена спільно Європейським космічним агентством (ESA) та командою NASA, та буде активно використовуватись під час місії Artemis. Важливою особливістю цієї камери є те, що вона стане першою бездзеркальною камерою, призначеною для використання в космосі, і це відкриття вносить великий вклад у підготовку до майбутніх місячних місій.

Потенційні недоліки

Астронавт ESA і відомий фотограф Томас Песквест, який здійснив понад 380 тисяч фотографій у космосі під час двох місій на Міжнародну космічну станцію, розповів про труднощі фотографування на Місяці. «Умови для фотографування будуть складними у багатьох відношеннях: від роботи з камерою в рукавичках до дуже низького рівня освітленості і великого контрасту між яскравими і темними джерелами», – сказав він.

HULC
Астронавт ESA та плідний фотограф Томас Пескет тестує портативну універсальну місячну камеру HULC

Однак інженери вклали багато роботи у створення камери HULC, модифікуючи конфігурацію кнопок та забезпечуючи її інтуїтивність використання для астронавтів. Оскільки ця камера буде одним з інструментів, які використовуватимуться на Місяці, важливо, щоб вона була простою у використанні та не заважала роботі екіпажу.

Конструкція фотокамери

Це поки прототип камери, який планується використовувати під час місії Artemis III. Пристрій складається з деяких частин професійних готових камер та сучасних об’єктивів, які були модифіковані для роботи в екстремальних умовах Місяця. Однією з основних труднощів, з якими доведеться стикатися астронавтам, є крайні температурні умови на Місяці, які коливаються від -200℃ до +120℃. Щоб забезпечити надійний термозахист для камери, до неї була додане покриття, яке також захищатиме її від пилу та інших часток, що рухаються на поверхні Місяця.

HULC
Кандидат у астронавти NASA Джессіка Віттнер використовує HULC у лавовій трубі в Лансароте, Іспанія.

PANGEA
Джеремі Майерс, керівник NASA з ручної універсальної місячної камери, дає астронавтам огляд конструкції під час навчальної програми PANGEA

Крім цього, спеціально розроблені ергономічні кнопки дозволять астронавтам легко керувати камерою навіть у громіздких космічних рукавичках, які вони повинні носити під час виходу на поверхню Місяця. Це важливо для забезпечення комфорту і безпеки екіпажу під час місії.

Стрес-тестування в екстремальних умовах

Перед використанням на Місяці камера пройшла серію випробувань. У жаркій пустелі перевірялась робота під час високих температур. У глибоких та темних печерах інженери перевіряли, як вона працює в умовах низького освітленості. Це було необхідним етапом для впевненості в тому, що камера буде готова до роботи на Місяці.

Астронавт ESA Томас Пескет документує польові дослідження місячних ландшафтів Лансароте, Іспанія.

У найближчому майбутньому планується відправити версію камери на Міжнародну космічну станцію. NASA планує провести широке тестування, щоб переконатися в тому, що камера витримає екстремальні умови космосу, такі як тепло, вакуум та радіаційне випромінювання.

Місія Artemis III має велике значення, оскільки вона планується як перша висадка на Місяць з екіпажем з часів Apollo 17, що відбулася в грудні 1972 року. Астронавти прибудуть на південний полюс Місяця, де розташовані постійно затінені кратери, і намагатимуться знайти докази наявності води, що має важливе значення для подальших досліджень.

Раніше ми повідомляли про те, як була створена найбільша у світі цифрова камера для астрономії.

За матеріалами petapixel.com