Астронавти вийшли на моторошну прогулянку «місячною поверхнею» у скафандрах: фото

Під час тренувань на імітації місячного ландшафту астронавтка NASA Джессіка Меїр та її партнер здаються істинними підкорювачами Місяця, готовими знову висадитися на поверхню супутника Землі. Фотографії, які вона оприлюднила у мережі X (раніше відомій як Twitter), були зроблені під час їхніх тренувань в імітованих скафандрах в одному з обладнаних приміщень Космічного центру імені Джонсона в Х’юстоні. Цей ангар із чорними стінами та приглушеним світлом є ідеальним місцем для імітації жорстких та моторошних умов місячної поверхні.

Джессіка Меїр
Джессіка Меїр (праворуч) та її партнер на моделюванні місячного ландшафту в Космічному центрі Джонсона NASA в Х’юстоні. Авторка: Джессіка Меїр/NASA

На одному зі знімків Джессіка Меїр, яка вже встигла стати ветераном Міжнародної космічної станції, обмінюється рукостисканням зі своїм партнером на цьому імітованому місячному ландшафті. Обоє одягнені в скафандри, що, попри неідеальну герметичність, слугують важливими макетами для підготовки до носіння та використання такого спеціального обладнання.

Тренування перед Artemis III

За словами Меїр, ці тренування мають ключове значення для програми NASA Artemis, яка орієнтована на висадку астронавтів на місячну поверхню у межах місії Artemis III. Ця місія запланована на 2025–2026 роки та стане першою висадкою людини на Місяць з часів Apollo 17 у 1972 році.

Хоча Космічний центр імені Джонсона — це один зі способів імітації місячної поверхні, існують й інші методи. Наприклад, EVA (JETT) проводить щорічні навчання у пустелі штату Аризона. Тут астронавти виходять вночі та працюють під лампами, які імітують освітлення на Місяці. Така активність дозволяє їм набути необхідних навичок для майбутніх місій. Важливою рисою Аризони, яка робить її ідеальною для цих тренувань, є її рельєф, геологічна специфіка та обмежена комунікаційна інфраструктура, які надають атмосферу справжньої місячної поверхні.

Змодельований місячний ландшафт в космічному центрі Джонсона NASA в Х'юстоні
Змодельований місячний ландшафт у космічному центрі Джонсона NASA в Х’юстоні. Авторка: Джессіка Меїр/NASA

Місія Artemis III поки не має визначеного складу екіпажу, проте Artemis II, яка передує їй, вже має своїх астронавтів. Склад екіпажу Artemis II включає астронавтів NASA Ріда Вайзмана, Віктора Гловера, Крістіну Кох і астронавта Канадського космічного агентства Джеремі Гансена. Автоматична місія Artemis I вже успішно вийшла на місячну орбіту наприкінці 2022 року, чим довела можливість відновлення пілотованих місій на Місяць та підіймає їх на новий рівень.

Різноманітний склад місій

NASA вже підтвердила свою зобов’язаність включити жінок та представників різних рас у місії Artemis. Вперше в історії Віктор Гловер стане першою темношкірою особою, яка покине низьку навколоземну орбіту. Крістіна Кох буде першою жінкою, яка підкорить Місяць. Джеремі Гансен стане першим неамериканцем, який візьме участь у такій місії.

Різноманітність і включення у космічні програми росте, встановлюючи нові рекорди для галузі астрономії. До цього Джессіка Меїр і Крістіна Кох були учасницями першої жіночої місії з виходу у відкритий космос, а Кох провела майже рік на МКС, доводячи, що жінки можуть досягти величезних успіхів у космосі.

Раніше ми повідомляли про те, що супутник показав місце висадки Artemis III.