«Це нереально усвідомити»: астронавти Artemis II у захваті від тренувальної місії в скафандрах

Астронавти NASA, які братимуть участь у майбутній місії Artemis II, активно готуються до виконання важливого обльоту Місяця. Ця місія, що запланована на листопад наступного року, має на меті підтвердження безпеки та надійності космічного корабля Orion для пілотованих місій на Місяць. У середу передстартовий тренувальний запуск став ключовим кроком у підготовці екіпажу до майбутніх завдань.

Астронавти Artemis II
Астронавти Artemis II у Космічному центрі Кеннеді у Флориді в середу, 20 вересня. Фото: NASA

Четверо астронавтів, які обрані для місії Artemis II, це Крістіна Кох, Віктор Гловер, Рід Вайзман від NASA і Джеремі Гансен від Канадського космічного агентства. Свій тренувальний день вони розпочали з пробудження у приміщенні для екіпажу в операційно-касовій будівлі Ніла Армстронга, яке розташоване в Космічному центрі імені Кеннеді у Флориді. Цей ранок був дуже важливим для них, бо це — наступний крок у напрямку реалізації їхньої запланованої пілотованої місії.

Вранці астронавти вперше одягнули тестові скафандри системи виживання екіпажу Orion. Ці скафандри є важливою частиною спорядження для будь-якої місії в космос, і саме вони забезпечать безпеку астронавтів під час подорожі на Місяць. Після того, як скафандри були правильно вдягнуті, екіпаж був готовий до переїзду на стартовий майданчик 39B, де відбудеться пуск ракети Space Launch System (SLS).

Астронавти Artemis II

Перевезення астронавтів на стартовий майданчик здійснювалося за допомогою нових транспортних засобів NASA. Кох і Хансен їхали в одному автомобілі, а Вайзман і Гловер — в іншому. Після досягнення майданчика вони піднялися на вежу до білої кімнати всередині рукава доступу для екіпажу. Ця кімната — важливий крок перед запуском, оскільки саме тут астронавти готуються до входу в космічний корабель Orion, який доставить їх на Місяць.

«Коли ми вийшли з кабіни екіпажу, у мене перед очима постали картини всіх тих запусків Apollo та Space Shuttle, які я бачив у дитинстві, і це було нереально. Мені довелося зупинитися і просто залишитися в цьому моменті, щоб все це усвідомити», — поділився своїми враженнями Гловер.

Важливо зазначити, що ця місія є частиною загального амбіційного плану NASA, який має на меті повернення астронавтів на Місяць та підготовку до подальших польотів на Марс. Artemis II стане першим пілотованим польотом на Місяць з 1972 року і використовуватиме ракету NASA SLS для відправлення космічного корабля Orion у цю неймовірну подорож. Після успішного обльоту супутника Землі планується реалізація місії Artemis III на 2025 рік, яка передбачає посадку перших астронавтів на Місяць та використання модуля SpaceX для цього завдання.

Artemis II
План підготовки астроавтів місії Artemis II. Зображення: NASA

Раніше ми повідомляли про те, навіщо в команду Artemis II обрали канадця.