Нові електромобілі NASA підвозитимуть астронавтів на півдорозі до Місяця

NASA продемонструвала тріо нових електромобілів, які підвозитимуть астронавтів до стартового майданчика в Космічному центрі Кеннеді. Екологічно чистий мінівен, розроблений каліфорнійським стартапом Canoo Technologies, здатний перевозити чотирьох астронавтів у стартових скафандрах.

Транспортні засоби поставлені виробником Canoo Technologies Inc
Транспортні засоби, поставлені виробником Canoo Technologies Inc, з нульовим рівнем викидів доставлятимуть астронавтів на пусковий комплекс 39B для місій Artemis. Фото: NASA

Він також перевозитиме персонал та спеціалізоване обладнання, необхідне на стартовому майданчику 39B для польотів на Місяць екіпажу NASA Artemis. Першою з них буде Artemis II, яка відправить на орбіту Місяця чотирьох астронавтів у листопаді 2024 року.

«Співпраця між Canoo та нашими представниками NASA була зосереджена на безпеці та комфорті екіпажів на шляху до стартового майданчика перед їхньою подорожжю на Місяць. Я не сумніваюся, що кожен, хто побачить ці нові кораблі, відчує таке ж почуття гордості, яке я відчуваю за цю наступну місію пілотованих кораблів Artemis», — сказав Чарлі Блеквелл-Томпсон, директор NASA із запуску Artemis.

Раніше в Космічному центрі імені Кеннеді для програм NASA Apollo і Space Shuttle використовувалися так звані Astrovans для транспортування астронавтів із кают екіпажу в операційно-касовому корпусі імені Ніла Армстронга на стартовий майданчик.

Протягом наступного року парк нових електромобілів буде використовуватися для тренувань астронавтів на космодромі. А потім, через 16 місяців, транспортні засоби відіграватимуть важливу роль у транспортуванні чотирьох астронавтів Artemis II до нещодавно випробуваної ракети SLS, після чого екіпаж підніметься на борт космічного корабля Orion для першого за 50 років польоту на Місяць.

Успішна місія Artemis II стане першою з 1973 року, завданням якої є пілотована висадка на супутник Землі, й поставить NASA на шлях будівництва там постійної бази астронавтів з метою використання цього місця як стартового майданчика для першої людської місії на Марс.

Раніше ми повідомляли про те, як NASA провела критичні випробування ракети Artemis V.