За крок до Місяця: NASA провела критичні випробування ракети Artemis V

NASA проводить випробування нових двигунів RS-25, які забезпечуватимуть зліт ракети Space Launch System (SLS) агенції в напрямку Місяця в місії Artemis V. Остання наразі запланована на 2029 рік.

Випробування двигуна RS-25. Панорамне фото: NASA

«NASA розпочала серію випробувань ключового сертифікаційного двигуна RS-25 з успішним гарячим запуском, продовжуючи готувати основу для майбутніх місій Artemis на Місяць», — йдеться у повідомленні на сайті агентства.

Випробування передбачають запуск двигуна для перевірки його продуктивності. Нещодавно інженери завершили дев’яте із серії 12 тестувань на випробувальному стенді Фреда Хейса в Космічному центрі NASA ім. Стенніса поблизу затоки Сент-Луїс, штат Міссісіпі. Очікується, що решта випробувань буде завершена до кінця цього місяця.

Випробування двигуна RS-25. Фото: NASA

Під час останнього випробування оператори забезпечували роботу двигуна RS-25 понад вісім хвилин (500 секунд), що дорівнює часу, необхідному для виводу на орбіту ракети SLS разом із пілотованим космічним кораблем Orion.

У перших чотирьох місіях Artemis, перша з яких стартувала в листопаді 2022 року для випробування ракети SLS NASA і космічного корабля Orion в польоті навколо Місяця, використовуються відремонтовані двигуни S-25, які раніше були на «човниках» Space Shuttle до зняття програми з експлуатації в 2011 році.

Випробування двигуна RS-25. Фото: NASA

Плани Artemis

Наразі NASA співпрацює з комерційними та міжнародними партнерами для забезпечення довгострокової присутності на поверхні Місяця в межах зусиль із розробки технологій і можливостей, необхідних для відправлення людей на Марс в рамках амбітної місії, яка може відбутися наприкінці 2030-х років.

До цього NASA планує відправити перший екіпаж Artemis для прольоту повз Місяць у листопаді 2024 року. А вже на 2025-й запланована перша за п’ять десятиліть висадка екіпажу в межах місії Artemis III.

Місія Artemis IV також передбачає доставлення International Habitation Module (I-HAB) для Lunar Gateway на орбіту Місяця, а також висадку астронавтів на поверхню. Artemis V буде вже виведена на орбіту новими двигунами RS-25, які доставить на супутник Землі місяцехід, керований екіпажем з астронавтів.

Раніше ми повідомляли про те, навіщо в команду Artemis II обрали канадця.