Захопливі фото випробувань вдосконаленого двигуна RS-25 для ракети SLS

Перероблений та вдосконалений двигун RS-25 для майбутніх польотів ракети Space Launch System (SLS) пройшов перше випробування в космічному центрі агенції Stennis поблизу Бей-Сент-Луїс, штат Міссісіпі. Успішне запалювання відбулося 8 лютого.

NASA проводить запалювання двигуна RS-25
NASA проводить запалювання двигуна RS-25 на випробувальному стенді в Космічному центрі Stennis на півдні Міссісіпі 8 лютого 2023 року. Авторство зображення: NASA/Stennis

Під час останнього випробування інженери запустили двигун RS-25 на повну потужність; він працював 500 секунд, необхідних для підняття SLS на орбіту. Двигуну RS-25 також збільшили потужність до 111%, щоб протестувати його на зносостійкість та роботу в екстремальних умовах. Випробування допомогли перевірити витривалість низки нових компонентів, зокрема форсунки.

Серія випробувань двигунів RS-25 допомагає покращувати та підсилювати дуже потужний рушій, а також виявляти та заздалегідь запобігати потенційним проблемам. Виробником двигунів для SLS є компанія Aerojet Rocketdyne. Нові двигуни допоможуть забезпечити майбутні місії Artemis на Місяць. Але встановлять їх, починаючи з Artemis V, коли NASA висадить людей на нашому природному супутнику та створить на його поверхні першу місячну базу.

Дистанційна камера дозволяє крупним планом побачити запалювання RS-25 з максимально близбкої відстані
Дистанційна камера дозволяє великим планом побачити запалювання RS-25 з максимально близької відстані. Авторство зображення: NASA/Stennis

Чотири двигуни RS-25 запускаються одночасно, створюючи загальну тягу в 7200 тонн під час старту та 9000 тонн під час підйому, щоб забезпечити виведення на орбіту важких космічних кораблів, наприклад, Orion. NASA та Aerojet Rocketdyne модифікували 16 двигунів, що залишилися від програми Space Shuttle, які підтвердили придатність до польотів для місій Artemis I—IV.

Завдяки місіям Artemis NASA висадить першу жінку та першого афроамериканця на поверхню супутника Землі. Цим вони прокладуть шлях для довгострокової присутності на Місяці, що слугуватиме сходинкою на шляху до Марса.

Раніше ми повідомляли про те, як SpaceX здійснила найпотужніше ракетне запалювання в історії людства.