Перші 1000 днів на Марсі: Perseverance поділився дивовижними результатами

Марсохід Perseverance досліджуе Червону планету з лютого 2021 року, коли він м’яко приземлився на поверхню всередині 45-кілометрового кратера Єзеро, який колись був повноводним озером. Днями відважний ровер відзначив свою визначну дату — 1000 днів від початку дослідження Марса.

Початок місії Perseverance відбувся 30 липня 2020 року, коли гігантська ракета Atlas V-541 злетіла зі стартового майданчика з мису Канаверал у Флориді. Через сім місяців міжпланетний переліт закінчився і Perseverance почав спуск на поверхню Марса. Приземлення відбулося м’яко завдяки складній послідовності гальмування та спуску з використання парашутів, ракет та «небесного крана».

Perseverance
Марсохід Perseverance. Фото: NASA/JPL

Головною метою марсохода було вивчення геології, клімату та атмосферних умов Червоної планети у межах підготовки до висадки перших людей. Місце посадки у кратері Єзеро було обране тому, що попередні орбітальні дослідження виявили тут явні ознаки стародавнього озера, яке колись заповнювало кратер. Вважається, що вода є ключовим інгредієнтом для еволюції життя. Тож якщо у кратері була водойма, то є велика ймовірність розвитку життя. Вивчення місцевих скель — це як гортання підручників з історії, оскільки вони закарбували зміни навколишнього середовища.

Кратер утворився внаслідок зіткнення з астероїдом близько 4 млрд років тому. Марсохід виявив, що дно кратера складається з магматичної породи, яка утворилася з величезної підземної камери магми й була винесена на поверхню завдяки вулканічній активності. Відтоді були знайдені інші типи порід із піску та бруду, що свідчить про наявність води в далекому минулому на Марсі.

Супутниковий знімок кратера Єзеро, поєднаний із даними про його мінеральний склад. Зелений колір відповідає карбонатам — мінералам, які можуть зберігати сліди стародавнього життя. Джерело: NASA/JPL-Caltech/MSSS/JHU-APL

Усі ці відкриття вдалося отримати в перші 1000 днів невпинної роботи Perseverance. Але на геології досягнення марсохода не завершуються. Він також зібрав «колекцію» зразків, розмістив їх у герметичних капсулах та залишив у своєрідних схованках, щоб апарати місії Mars Sample Return підібрали їх та доставили на Землю. Загалом колісна лабораторія завершила дослідження дна стародавнього озера.

Але, на превеликий жаль, на сьогодні, попри те, що Perseverance досягнув чудових результатів, ознаки життя на Марсі так і не були виявлені.

Раніше ми повідомляли про те, як Perseverance виживав три роки на Марсі.

За матеріалами universetoday.com