1000 солів на Марсі: марсохід Perseverance поставив новий рекорд

12 грудня марсохід Perseverance відзначив круглу дату: 1000 солів. Саме стільки днів він провів на марсіанській поверхні. На честь цієї події NASA розповіла про останні знахідки ровера.

Панорама кратера Єзеро. Джерело: NASA/JPL-Caltech/ASU/MSSS

Perseverance здійснив посадку на Червону планету 18 лютого 2021 року. Відтоді він проїхав понад 21 км марсіанською поверхнею та взяв 23 проби ґрунту, які в майбутньому планують доправити на Землю під час місії Mars Sample Return.

12 грудня ровер відзначив знаменну дату. Він провів тисячу солів (сонячних діб) на Марсі. Тривалість одного сола становить 24 години 39 хвилин. На честь цієї події, фахівці місії розповіли про кілька недавніх знахідок марсохода.

Так, один із нещодавно взятих ровером зразків, містить велику кількість дрібнозернистого кремнезему. Інша проба містить значну кількість фосфатів, які часто асоціюються з життям, яким ми його знаємо. Обидва зразки також багаті на карбонат, який може зберігати інформацію про умови навколишнього середовища в період формування породи.

Супутниковий знімок кратера Єзеро, поєднаний з даними про його мінеральний склад. Зелений колір відповідає карбонатам — мінералам, які можуть зберігати сліди стародавнього життя. Джерело: NASA/JPL-Caltech/MSSS/JHU-APL

Аналіз цих проб допомагає вченим відновити геологічну історію кратера Єзеро. Його обрали як місце посадки марсохода, тому що супутникові знімки показали наявність на його території слідів стародавньої дельти.

Після посадки Perseverance вчені виявила, що дно кратера складається з магматичної породи, що утворилася з магми під землею або в результаті вулканічної активності на поверхні. Згодом вони виявили піщаник і аргіліт, що свідчить про появу першої річки в кратері через сотні мільйонів років після його формування.

Над цими породами залягають багаті сіллю аргіліти, що свідчать про існування на цьому місці неглибокого озера, яке зазнавало випаровування. На думку вчених, його максимальний діаметр становив 35 км, а глибина — 30 метрів. Згодом потоки води принесли в кратер валуни з навколишніх територій, розподіливши їх по його дельті та інших ділянках ударної формації.

За матеріалами https://www.jpl.nasa.gov