Perseverance знайшов місце протікання бурхливої річки на Марсі

Марс давно втратив свою атмосферу та майже всю воду, яка сьогодні на Червоній планеті існує у вигляді сухого льоду. Сьогодні планета в 1000 разів сухіша, ніж найсухіша пустеля на Землі. Але колись древнім марсіанським ландшафтом протікали глибокі та повноводні річки. На початку цього року марсохід NASA Perseverance, розміром з автомобіль, знайшов докази існування бурхливої та швидкої річки. Водний шлях, що випарувався мільярди років тому, залишив сліди багатого на гальку уламкового матеріалу, який колись був занесений сюди потужним потоком.

Поле валунів, зафіксоване марсоходом NASA Perseverance у кратері Єзеро
Поле валунів, зафіксоване марсоходом NASA Perseverance у кратері Єзеро. Фото: NASA/JPL-Caltech

Нещодавно марсохід космічного агентства, досліджуючи кратер Єзеро на Марсі, виявив докази того, що води у минулому було набагато більше. Як показано на зображенні нижче, Perseverance зробив знімки великого поля, усипаного валунами. Ці великі камені колись були переміщені бурхливим потоком ріки, подібно до того, як це відбувається на Землі.

На світлині також помітно сліди марсохода, залишені після того, як автономна лабораторія перетнула валунне поле.

Планетарні дослідники NASA наразі оцінюють, якими були ці річки у минулому. Вони знають, що водні шляхи були бурхливими та потужними. «Вчені обговорюють річку, що протікала у цьому місці: схожа на Міссісіпі, що зміїться ландшафтом, чи річку на кшталт Платт у Небрасці, що утворює невеликі острівці осаду, які називаються піщаними косами», — пояснювали раніше в NASA.

Вже зібрано досить багато доказів того, що колись Марс був надзвичайно вологим місцем. Були знайдені висохлі озера, пересохлі струмки та навіть докази давніх хвиль. Питання, яке постає перед нами, полягає в тому, чи встигло розвитись яке-небудь примітивне життя у водних шляхах і вологому середовищі Марса.

Однією з головних цілей Perseverance є пошук ознак стародавнього мікробного життя, повідомляє NASA. Поки що доказів життя на Марсі знайдено не було. Але таємницю його існування може розкрити наступна місія Mars Sample Return, яка має на меті зібрати зразки, залишені марсоходом на поверхні Червоної планети.

Раніше ми повідомляли про те, що швидкість річок на Титані виявилась дуже схожою на земну.