На кораблі Starliner виявлено новий витік гелію

NASA підтвердила, що на космічному кораблі CST-100 Starliner стався п’ятий витік гелію. Наразі фахівці вивчають, як він може вплинути на частину місії, що залишилася.

Стикування Starliner із МКС. Джерело: NASA

Перший витік гелію був виявлений ще коли Starliner перебував на Землі та готувався до запуску. Цей газ використовується для нагнітання тиску в паливних магістралях маневрових двигунів корабля. Тоді інженери NASA та Boeing дійшли висновку, що це поодинока проблема, спричинена дефектом ущільнення, яка не створює загрози для місії.

Однак лише за кілька годин після запуску диспетчери повідомили, що виявили ще два витоки, один з яких був відносно великим — 27,7 кг/см² на хвилину. Четвертий витік був виявлений після стикування, хоча він був набагато меншим — 0,52 кг/см² на хвилину. Тепер з’ясувалося, що на кораблі стався й п’ятий витік. Він найнезначніший з усіх і становить 0,12 кг/см².

Варто зазначити, що одразу після завершення стикування NASA закрила гелієві колектори в руховій установці, щоб зупинити витік. Однак їх доведеться знову відкрити, коли корабель залишить станцію і почне повернення на Землю. За розрахунками фахівців, гелію на Starliner вистачить на 70 годин польоту, тоді як для повернення на Землю потрібно всього сім годин. Вони також вивчають ситуацію з маневровими двигунами корабля. Під час польоту корабля до МКС п’ять із них відключилися, але чотири згодом вдалося перезапустити.

У інженерів є деякий час, щоб завершити цю роботу. Спочатку NASA планувала відстикування Starliner на 14 червня, але потім перенесла її на 18 червня. Ця затримка була викликана необхідністю уникнути конфлікту із запланованим на 13 червня виходом у відкритий космос астронавтів Трейсі Дайсона та Метта Домініка.

За матеріалами Spacenews