Відмова двигунів та нові «пробоїни»: Boeing Starliner нарешті дістався МКС

Boeing Starliner успішно завершив свій перший політ з екіпажем до Міжнародної космічної станції (МКС). Всередині космічного корабля перебувають астронавти NASA Бутч Вілмор і Суні Вільямс. Starliner пристикувався до МКС 6 червня о 21:34 за київським часом, через більш ніж 24 годин після старту з комплексу на мисі Канаверал (Флорида).

Starliner наближається до МКС 6 червня 2024 року
Starliner наближається до МКС 6 червня 2024 року. Скриншот: NASA TV

Однак політ не обійшовся без проблем: було виявлено кілька витоків гелію. Один із них був відомий ще перед стартом. Але NASA і Boeing вирішили, що він не становить загрози для місії. Під час польоту виявили ще два нових витоки.

«Перед сном екіпажу команди місії виявили три витоки гелію в космічному кораблі. Один із них був попередньо обговорений перед польотом разом з планом управління, а два інших сталися, коли космічний корабель прибув на орбіту. Для моніторингу та усунення цих витоків три гелієві колектори були закриті в польоті під час сну екіпажу, а потім знову відкриті перед операціями зближення і стикування», — пише NASA в оновленому повідомленні.

Зараз, коли Starliner пристикований до МКС, команди продовжать моніторинг витоків, щоб оцінити серйозність ситуації.

Під час першої спроби пристикування Starliner до МКС виникла проблема з реактивними двигунами корабля. П’ять двигунів, які необхідні для точного вирівнювання корабля зі стикувальним портом станції, вийшли з ладу під час польоту. Команда провела тест «гарячим вогнем» і змогла знову запустити чотири з цих п’яти двигунів, що виявилося достатнім для безпечного пристикування.

Коли люк МКС відкрився, сім астронавтів на борту МКС зустріли Вілмора і Вільямс вітаннями та дружніми обіймами. Тепер екіпаж орбітального форпосту збільшився до дев’яти осіб. Наступні вісім днів астронавти Starliner проведуть в орбітальній лабораторії, а потім повернуться на Землю.

Екіпаж Starliner Бутч Вілмор і Суні Вільямс вітають із прибуттям на МКС
Бутча Вілмора і Суні Вільямс вітають із прибуттям на МКС. Скриншот із трансляції NASA TV

Очікується, що незабаром NASA надасть більше інформації про проблеми зі Starliner і серйозність виявлених витоків. Під час прямої трансляції інженери космічної агенції запевнили, що корабель безпечний і стабільний.

Раніше ми повідомляли про те, як Blue Origin приховала інцидент із посадкою капсули New Shepard.

За матеріалами gizmodo.com та CNN