Зруйнований російський супутник змусив астронавтів МКС терміново сховатися від уламків

Астронавти на борту Міжнародної космічної станції отримали вказівку сховатися у своїх космічних кораблях через загрозу зіткнення з уламками розбитого супутника. Компанія LeoLabs, яка займається моніторингом космічного сміття, повідомила про руйнування російського супутника «Ресурс-П1», запущеного в червні 2013 року, у результаті чого утворилося понад 100 фрагментів.

Супутник
Супутник «Ресурс-П1» розлетівся на 100 небезпечних уламків на 48 км вище орбіти МКС. Ілюстрація: Space.com

«За попередніми даними, російський космічний апарат «Ресурс-П1» (SATNO 39186) розпався на фрагменти в ніч з 26 на 27 червня», — повідомили LeoLabs.

На щастя, ніхто не постраждав.

«Центр управління польотами продовжував стежити за траєкторією уламків. Приблизно через годину екіпажу дозволили залишити космічний корабель, і станція відновила нормальну роботу», — повідомили в офіційному акаунті станції X.

Наразі до МКС пристиковані три космічні кораблі: російська капсула «Союз», космічний корабель SpaceX Crew Dragon і проблемний Starliner компанії Boeing.

Це не перший випадок, коли екіпажі отримують інструкції сховатися в космічних кораблях. З огляду на захаращеність орбіти, це, очевидно, не останній випадок. Експерти давно попереджають про небезпеку космічного сміття, яке може зіштовхуватися і розпадатися на дрібніші фрагменти.

У листопаді 2021 року екіпажам довелося ховатися через подію, що спричинила утворення сміття, ймовірно, пов’язану з випробуванням протисупутникової ракети, проведеним росією. Після цього випробування російський космічний корабель був знищений, він розлетівся на шматки. Менше ніж через рік станція була змушена знову відхилитися від курсу, щоб не натрапити на ці уламки.

Незрозуміло, що змусило останній супутник розпастися всього за 48 км від космічної станції. Але, з огляду на щільність сміттєвого поля навколо планети, це не останній випадок, коли орбітальному форпосту доведеться звернути зі шляху перед його виведенням на пенсію у 2030 році.

Раніше ми повідомляли про те, що українцям розповіли про небезпеку космічного сміття.

За матеріалами spacecom.mil