Астронавтам МКС терміново заборонили виходити у відкритий космос

NASA заборонила вихід астронавтів у відкритий космос через небезпеку зіткнення з космічним сміттям. Пролітаючи зі швидкістю близько 30 тис. км/год, уламки можуть проколоти скафандр астронавта або пошкодити корпус Міжнародної космічної станції.

Астронавт
Ризик зіткнення з космічним сміттям оцінювався в 7%. Фото: BBC

Двоє астронавтів мали замінити несправну антену за межами космічної станції. Але в понеділок увечері Центр управління польотами NASA дізнався, що уламки на орбіті можуть наблизитися на небезпечну відстань до МКС.

Представники NASA заявили, що астронавти Том Маршберн і Кайла Баррон зіткнулися з підвищеним на 7% ризиком через пролітаючі уламки російського походження. Інженери не мали часу, щоб точно оцінити загрозу, що насувається, тому менеджери станції вирішили відкласти вихід у відкритий космос до 2 грудня.

МКС
Уламки на орбіті можуть наближатися на небезпечну відстань до МКС. Фото: Unsplash

Вперше вихід у відкритий космос скасували через загрозу космічного сміття. Космічна станція та її екіпаж з семи осіб перебувають у групі підвищеної небезпеки відтоді, як Росія знищила супутник під час ракетних випробувань два тижні тому.

Тоді під час пресконференції представники NASA заявили, що в результаті орбітальних випробувань 15 листопада було виявлено 1700 фрагментів супутника, досить великих, щоб їх можна було відстежити. Крім того, утворилася хмара з тисяч крихітних частин сміття, здатних проколоти скафандр астронавта, що виходить у космос.

Нагадаємо, що раніше експерти підрахували кількість супутників на орбіті Землі. Попри те, що їхня кількість збільшується, в основному з мирною метою, Росія продовжує мілітаризацію космосу.