Росія продовжує мілітаризацію космосу

24 листопада з космодрому Плесецьк відбувся пуск ракети «Союз 2.1б». Вона вивела на навколоземну орбіту супутник, що належить Міністерству оборони Росії, який отримав позначення «Космос-2552».

Пуск ракети «Союз 2.1б» з космодрому Плесецьк. Джерело: Міноборони Росії

Точне призначення запущеного апарата тримається у секреті. Але, за даними різних джерел, йдеться про супутник космічної системи «Купол», також відомої як «Тундра». Вона призначена для виявлення пусків міжконтинентальних балістичних ракет.

Апарати «Тундра» мають замінити супутники попередньої системи «ОКО-1», які були здатні лише помітити смолоскип стартуючої балістичної ракети. Повідомляється, що нові апарати можуть визначати параметри траєкторії ракет та їхні ймовірні райони ураження.

Розгортання нової системи розпочалося 2015 року. «Космос-2552» став її п’ятим апаратом. У повністю розгорнутому вигляді угрупування складатиметься з десяти супутників.

Запуск «Космосу-2552» є ще одним елементом російської стратегії щодо наступної мілітаризації космічного простору (при цьому офіційні особи РФ продовжують стверджувати, що країна виступає проти перегонів озброєнь у космосі). Одним з її найяскравіших проявів стало недавнє випробування протисупутникової ракети, що призвело до утворення понад 1500 уламків, здатних загрожувати МКС. Також Росія активно виводить у космос експериментальні апарати військового призначення. Втім, не всі ці місії завершуються успіхом.