На Boeing Starliner відбулося рокірування екіпажу

Після успішного випробувального польоту приватного космічного корабля Boeing Starliner NASA готує перший політ з екіпажем, який зазнав деяких змін 16 червня. Запланована місія Starliner Crew Flight Test (CFT) вирушить на Міжнародну космічну станцію. Під час підготовки до першого польоту відбулася чергова зміна у складі екіпажу — астронавт Майк Фінке не полетить на МКС.

Майк Фінке був призначений дублером одного з двох астронавтів-ветеранів. Бутч Вілмор і Суні Вільямс братимуть участь у першому пілотованому рейсі космічного корабля CST-100 Starliner. Очікується, що політ триватиме два тижні.

Астронавти NASA
Астронавти NASA Бутч Вілмор (ліворуч) та Суні Вільямс (праворуч) вирушать у перший пілотований політ Boeing CST-100 Starliner. Майк Фінке (у центрі), раніше призначений на місію, буде дублером. Джерело: NASA

Вільямс і Вілмор мають великий досвід космічних польотів. Вільямс брала участь у двох тривалих місіях на МКС у 2006 — 2007 та 2012 роках, провівши загалом 322 дні у космосі. Вілмор був пілотом шатла STS-129 2009 року та провів шість місяців на МКС у 2014 — 2015 роках.

Змінний склад Starliner Crew Flight Test

Бутч Вілмор 2020 року замінив комерційного астронавта Boeing Кріса Фергюсона, який вибув із місії CFT з особистих причин. Вілмор мав брати участь у першому пілотованому польоті разом із Майком Фінке та Ніколь Манн. Однак у жовтні 2021-го NASA перепризначила Манн на місію SpaceX Crew-5, запуск якої запланований на вересень 2022 року. Майк Фінке, що залишився, буде продовжувати тренування як дублер для CFT та, як і раніше, має право вирушити в політ в одній з майбутніх місій.

Вихід на орбіту Boeing CST-100 Starliner
Вихід на орбіту Boeing CST-100 Starliner. Зображення: Boeing

Екіпаж CST-100 Starliner зазнавав змін навіть ще раніше. У 2019 році з невстановлених причин проєкт залишив Ерік Бо. Кріс Фергюсон, який був призначений одним із перших, теж відмовився від польоту в жовтні 2020 року, щоб проводити більше часу зі своєю сім’єю.

Перший політ

Starliner Crew Flight Test ще не включений до розкладу польотів NASA. Проте керівники місії сподіваються, що CST-100 Starliner запустять до кінця 2022 року, якщо не буде виявлено серйозних проблем після безпілотного випробувального польоту, що завершився минулого місяця. Аерокосмічна адміністрація може встановити цільову дату наприкінці липня, після завершення дослідження випробувальних польотів.

Нагадаємо, що Boeing Starliner доставив на МКС сюрприз.