Starliner повернувся на Землю

Космічний корабель CST-100 Starliner відстикувався від МКС та повернувся на Землю. Його повертальна капсула здійснила успішну посадку на території полігону Вайт Сендс у штаті Нью-Мексико.

Посадка Starliner
Посадка капсули космічного корабля Starliner. Джерело: NASA/Bill Ingalls

CST-100 Starliner був запущений 19 травня. Під час виходу корабля на орбіту не обійшлося без проблем — передчасно вимкнулися 2 з 12 двигунів. Однак це не завадило йому виконати необхідний маневр та зістикуватися з МКС.

Космічний корабель пробув у складі орбітального комплекса п’ять днів, після чого відстикувався від станції та приступив до повернення на Землю. За словами фахівців компанії Boeing, на цьому етапі вони спробували знову активувати два несправні двигуни. В результаті були отримані «цікаві сигнатури», які повинні допомогти звузити кількість потенційних причин відмови. Річ у тім, що  проблемні двигуни перебували у службовому відсіку, який відокремлюється від корабля та згоряє в атмосфері, таким чином, унеможливлює їхній фізичний огляд.

Хай там як, капсула Starliner успішно витримала вхід в атмосферу та здійснила посадку на полігоні. Тепер Boeing може розпочати підготовку наступної місії, в межах якої корабель вперше доставить на МКС астронавтів NASA. Цей політ може відбутися наприкінці 2022 року. Точна дата запусків залежатиме від результатів вивчення даних, зібраних під час випробування Starliner, та результатів розслідування проблем із двигунами корабля.

Раніше ми розповідали, як Starliner доставив на МКС персонажа комп’ютерної гри Kerbal Space Program.