Квінтет Стефана вдалося почути та побачити в 3D: відео

Однією з перших цілей, яку побачив космічний телескоп James Webb (JWST), коли розпочав наукові дослідження минулого року, був Квінтет Стефана — група з п’яти галактик, тісно пов’язаних між собою у складну структуру. Тепер дані JWST об’єднали з даними інших телескопів, щоб отримати новий погляд на цей особливий об’єкт та навіть створити спосіб його прослуховування. Ідея полягає в тому, щоб допомогти як вченим, так і громадськості краще зрозуміти цю особливу групу галактик.

Квінтет Стефана
Нова візуалізація досліджує групу галактик Квінтет Стефана, використовуючи спостереження у видимому, інфрачервоному та рентгенівському світлі. Фото: STScI

У проєкті були використані інфрачервоні дані James Webb у поєднанні з даними спостережень у видимому світлі, рентгенівським випромінюванням та іншими інфрачервоними даними космічних телескопів Hubble, Spitzer та рентгенівської обсерваторії Chandra. Поєднавши різні погляди на один і той самий об’єкт, дослідники змогли створити 3D-зображення групи, візуалізоване у відео.

«Перехід від 2D-зображення до 3D може допомогти глядачам по-справжньому зрозуміти структуру Квінтету Стефана. Кожна обсерваторія, яка проводила спостереження за цими п’ятьма галактиками, дозволила нам зібрати різноманітну інформацію і сформувати багатші історії про цю складну, компактну групу», — сказав керівник команди, науковець з візуалізації Френк Саммерс з Наукового інституту космічних телескопів.

Окрім візуалізації, ще одним способом пізнати Квінтет Стефана є соніфікація. Це коли береться візуальний образ та інтерпретується за допомогою звуку. У цьому випадку звук починається у верхній частині зображення, а потім рухається вниз, причому висота його є вищою для яскравих ділянок і нижчою для тьмяних, а галактики представлені за допомогою зміни частоти. Різним типам об’єктів на зображенні також відповідають різні звуки: маримба для зір і фонових галактик і тарілки для ближчих, яскравіших світил, які мають дифракційні піки. В результаті виходить аудіофайл, який певним чином фіксує зображення, а його різні довжини хвиль показують особливості групи галактик.

«Цей тип зображення бере наукову історію Квінтету Стефана — глибокий, щільний і красивий набір даних — і переводить її в слуховий досвід», — сказала керівниця дослідження Кімберлі Арканд із рентгенівського центру Chandra.

Раніше ми повідомляли про те, як James Webb та Chandra об’єднали зусилля, щоб отримати неймовірний результат.

За матеріалами universe-of-learning.org.