Космічний туризм стане доступним у 2073 році: більшість боїться такої мандрівки

Більшість американців очікують, що до 2073 року космічний туризм стане звичайним явищем. Але насправді мало хто дійсно наважиться це зробити. Нове опитування показало, що більш ніж 50% американців очікують, що зможуть подорожувати в космос протягом наступних п’яти десятиліть.

BlueOrigin
До 2073 року космічний туризм стане звичайним явищем

У новому дослідженні Pew Research Center опитали громадян США, щоб визначити, чого вони очікують від космічних польотів протягом наступних 50 років. Опитування показало, що хоча більшість американців очікують, що до 2073 року космічний туризм стане звичним явищем, набагато менше з них хотіли б самі здійснити таку подорож. 65% опитаних заявили, що не хотіли б полетіти в космос, якби їм випала така можливість.

Pew Research Center
69% американців вважають, що для США важливо бути лідером в освоєнні космосу. Інфографіка: Pew Research Center

Опитування проводилося з 30 травня по 4 червня цього року й охопило понад десять тисяч осіб, щоб з’ясувати, чи змінилося ставлення до космічних подорожей за останні п’ять років. Аналогічне опитування Pew проводив у 2018 році. Відтоді кількість американців, які вважають, що пересічні громадяни будуть регулярно подорожувати в космос протягом наступних 50 років, зросла на 5%.

У 2018-му SpaceX запустила першу ракету Falcon Heavy. Загальна кількість запусків компанії за цей рік сягнула рекордної позначки в 21. Ракета NASA Space Launch System (SLS) зіткнулася із затримками в розробці, але була на шляху до першого пуску в середині 2020 року. Натомість перший старт SLS відбувся 2022 року для місії NASA Artemis I. А цьогоріч SpaceX планує здійснити 100 орбітальних пусків. Проте за останні 5 років багато що змінилося.

Пріоритети для NASA

Опитування Pew показало, що 69% американців вважають важливим для США залишатися міжнародним лідером у дослідженні космосу. Але те, як це лідерство зберігається, і роль NASA в цьому лідерстві, порівняно з роллю приватної космічної галузі, не є настільки ж загальноприйнятим.

Pew Research Center
Американці ставлять моніторинг за астероїдами, які можуть врізатися в Землю, на перше місце у списку пріоритетів NASA. Інфографіка: Pew Research Center

Думка опитуваних щодо пріоритетів NASA показала, що 60% учасників назвали моніторинг потенційно небезпечних астероїдів першочерговим завданням. Трохи менш ніж 50% віддали перевагу моніторингу за кліматом Землі. Значно нижче у списку пріоритетів (11% і 12% опитаних) — дослідження Марса і Місяця відповідно. А от пошук інопланетян і планет, придатних для життя, є вищим пріоритетом для NASA — 16%.

Позитивне ставлення до приватного сектора

Що стосується комерційної сторони космічної галузі, то сприйняття громадськістю приватних компаній, таких як SpaceX, Blue Origin або Virgin Galactic, є переважно позитивним. Але майже 40% або більше відповіли, що вони взагалі не знайомі з комерційною космічною галуззю, щоб бути поінформованими з цих питань.

Pew Research Center
Американці позитивно оцінюють діяльність приватних космічних компаній. Інфографіка: Pew Research Center

Для тих, хто хоча б побіжно цікавиться комерційною космічною галуззю, приватні космічні компанії отримали здебільшого хороші рейтинги. 48% вважають, що приватний сектор добре справляється зі створенням безпечних і надійних ракет і космічних апаратів. 47% вважають, що компанії роблять значний внесок у космічну галузь. 41% бачать у приватному космічному секторі спосіб зробити космічні польоти доступними для більшої кількості людей.

«Прибирайте за собою»

Однак у приватному секторі бачать загрозу засмічення орбіти Землі космічним сміттям. Близько 56% людей, знайомих із цим питанням, вважають, що космічні компанії погано справляються з контролем за сміттям від своїх ракет і супутників.

У міру того як громадська думка щодо відомих і нових космічних компаній змінюється, 65% американців вважають, що постійна участь NASA в галузі є критично важливим компонентом її довгострокового успіху.

Раніше ми розповідали про те, як стати космічним туристом.