James Webb виявив один із найменших астероїдів

Космічний телескоп James Webb (JWST) виявив один із найменших відомих на сьогодні астероїдів Головного поясу. Його діаметр становить від 100 до 200 метрів.

Знайдений James Webb астероїд в уявленні художника. Джерело: ARTWORK: NASA, ESA, CSA, Martin Kornmesser (ESA), Serge Brunier (ESO), N. Bartmann (ESA/Webb)

Відкриття було зроблено під час калібрування камери середнього інфрачервоного діапазону MIRI. Щоб перевірити коректність роботи її фільтрів, інженери націлили JWST на відкритий 1998 року астероїд (10920) 1998 BC1.

За словами фахівців місії, спочатку вони вважали тест невдалим через яскравість цілі та зміщення телескопа. Але, попри цю обставину, пізніше вони все ж таки вирішили використовувати зібрані дані для створення та тестування нової методики обмеження орбіти небесного тіла та оцінки його розміру. Для цього інженери поєднали їх з результатами спостережень, виконаних наземними телескопами та обсерваторією Gaia.

Під час подальшого аналізу фахівці місії з’ясували, що до поля зору MIRI також потрапив раніше невідомий астероїд. Його діаметр становить від 100 до 200 метрів, він знаходиться на орбіті з дуже низьким нахилом, яка пролягає у внутрішній частині Головного поясу на відстані понад 100 млн км від орбіти нашої планети.

Нині вчені зайняті уточненням показників орбіти новознайденого об’єкта. Для цього їм потрібно зібрати більше даних про його положення щодо фонових зір.

У будь-якому випадку вже цей результат означає, що навіть «невдалі» спостереження JWST можуть мати наукову користь. Знайдений астероїд на сьогодні є одним із найменших об’єктів Головного поясу. Знахідка може мати важливе значення для нашого розуміння формування та еволюції Сонячної системи. Сучасні моделі пророкують наявність у Головному поясі астероїдів дуже невеликих розмірів. Але через складнощі у виявленні та спостереженні вони вивчені набагато гірше, ніж їхні великі аналоги. Якщо відкриття підтвердиться, то JWST також зможе зробити свій внесок у виявлення нових астероїдів.

Фахівці місії підозрюють, що навіть короткі спостереження MIRI, що охоплюють ділянки неба поблизу площини Сонячної системи, завжди включатимуть кілька астероїдів, більшість з яких будуть невідомими об’єктами.

Раніше ми розповідали про те, як James Webb зазнімкував спіральну галактику за мільярд світлових років від Землі.