Інженери вперше з’єднали всі компоненти JWS

Космічні технології

Фахівці компанії Northrop Grumman уперше з’єднали в єдине ціле дві «половинки» телескопа ім. Джеймса Вебба (James Webb Space Telescope — JWST): його науковий блок, де встановлені дзеркала й прилади, та оснащену сонцезахисним екраном платформу космічного апарата. Найближчим часом інженери повинні будуть налагодити електричні контакти між усіма частинами JWST.

Це важлива віха в історії проєкту. Раніше компоненти телескопа неодноразово випробовували як окремо, так і в складі своїх сегментів. Але лише зараз інженери зможуть розпочати комплексну перевірку всього JWST. Особливу увагу приділятимуть тестуванню правильності розгортання сонцезахисного екрана.

Екран призначений для пасивного охолодження JWST, щоб підтримувати мінімальну температуру в -223°C, необхідну для успішної роботи наукових інструментів. Цей елемент конструкції телескопа виявився найскладнішим: він складається з п’яти мембран, виконаних із матеріалу каптон, і в розгорнутому вигляді має площу 300 м² (21,2×14,16 м), що більше за тенісний корт для парної гри. Щоб вмістити екран у вантажний відсік ракетоносія, його складуть 12 разів.

JWST у «зібраному вигляді». Джерело: NASA/Chris Gunn

Своєю чергою, підтримувальна структура екрана містить кілька тисяч окремих частин і елементів кріплення. Інженерам Northrop Grumman доведеться упевнитися в надійності роботи кожного з них. Нагадаємо, що саме проблеми з екраном стали однією з основних причин останнього перенесення запуску обсерваторії.

Наразі початок місії JWST запланований на 30 березня 2021 року. Телескоп запустять із космодрому Куру у Французькій Гвіані за допомогою європейської ракети Ariane 5. Він має вийти на гало-орбіту навколо точки Лагранжа L2 системи «Сонце-Земля».