Дані New Horizons дозволили розкрити таємниці Аррокота

Новини астрономії, астрофізики та космології

1 січня 2019 року космічний апарат New Horizons здійснив проліт об’єкта пояса Койпера 2014 MU69, також відомого як Аррокот. Надіслані ним знімки показали незвичайний світ, утворений двома сплюснутими сферами, з’єднаних тонким перешийком. За словами астрономів, Аррокот — це «найпервинніше» тіло Сонячної системи, яке відвідав автоматичний розвідник.

Кольорове зображення об’єкта пояса Койпера 2014 MU69 (Аррокот). Джерело: NASA/Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory/Southwest Research Institute/Roman Tkachenko

У недавньому випуску журналу Science опубліковані три статті, присвячені результатам дослідження Аррокота. Автори першої роботи постаралися відповісти на питання, як саме сформувався койпероїд. Вони провели серію моделювань, які показали, що спочатку дві частини були окремими об’єктами. Тіла утворилися при первинному гравітаційному колапсі невеликої пилової хмари, після чого поступово зближалися та злиплися, зіткнувшись на малій швидкості (вона становила лише кілька метрів на секунду — трохи швидше за людський крок).

Автори другої статті зосередились на структурі Аррокота. Вони дійшли висновку, що половинки койпероїда мають більший обсяг, ніж вважалося раніше. При цьому на його поверхні не вдалося виявити велику кількість кратерів. Діаметр найбільшої ударної формації становить 7 км, решта має субкілометрові розміри. Виходячи з їхньої загальної кількості, астрономи оцінили вік поверхні Аррокота у 4 млрд років. З урахуванням того, що орбіта об’єкта близька до кругової, це підтверджує початкові припущення про те, що він зберігся практично в первозданному вигляді з часів «молодості» Сонячної системи та після свого формування не піддавався якимось серйозним зовнішнім впливам.

Третя стаття присвячена складу та кольору поверхні Аррокота. Аналіз даних New Horizons показав, що об’єкт є досить однорідним. Середня температура поверхні становить -244±5°C. Вона має рівномірний червоний відтінок та покрита метанольним льодом, а також складнішими органічними молекулами. При цьому космічному апарату не вдалося знайти слідів водяного льоду на поверхні койпероїда. На думку астрономів, вода на ньому існує, просто вона прихована в його надрах під шарами іншого матеріалу.

Нині New Horizons знаходиться на відстані 7,1 млрд км від Сонця. Апарат майже завершив передачу інформації, зібрану під час прольоту Аррокота. Найближчим часом він почне серію віддалених спостережень деяких койпероїдів, розташованих порівняно неподалік його траєкторії, а також буде залучений у серії інших експериментів. Влітку група супроводу місії спробує виявити об’єкти пояса Койпера, які могли б стати новими цілями для автоматичного розвідника.

За матеріалами https://www.nasa.gove