Чому не можна використовувати магніти під час пошуку метеоритів: відповідь вчених

Мисливці за дорогоцінними метеоритами зазвичай використовують магніти для пошуку позаземних камінців. Але науковці попереджають, що використання магнітів може знищити цінну наукову інформацію, яка міститься всередині них.

метеорит
Магніти, які є популярними інструментами для ідентифікації метеоритів, можуть перезаписати інформацію, яку містять космічні камені про магнітні поля їхніх світів. Саме це сталося з найстарішим відомим марсіанським метеоритом (на фото). Знімок: NASA

Доторкнувшись до метеорита навіть невеликим магнітом, можна стерти будь-які «записи» його материнського тіла, які зберігались у магнітному полі, повідомляють дослідники в журналі Geophysical Research: Planets. Це занепокоєння доволі серйозне: група найдавніших відомих марсіанських метеоритів уже втратила свою магнітну пам’ять.

Магнітна пам’ять метеоритів

Досліджуючи метеорити, вчені можуть дізнатися про інші світи у космосі. Космічні камені можуть містити сліди планетарних атмосфер, хімічні будівельні блоки для життя тощо.

Іноді науковцям потрапляють уламки з Марса, які були винесені у космос ударом мільйони років тому, а потім захоплені земною гравітацією. Відомо про існування лише кількох сотень подібних камінців. Ще рідше зустрічаються зразки, які містять мінерали з відбитками магнітного поля Червоної планети, яке зникло приблизно 3,7 млрд років тому. Тому найдавніші відомі марсіанські метеорити, які датуються приблизно 4,4 млрд років тому, дають дивовижний шанс вивчити магнітне поле.

Знищення доказів

Але такі унікальні можливості для дослідження можна дуже легко звести нанівець. Розрахунки команди та експерименти із земними породами — замінниками метеоритів — підтвердили, що наближення ручного магніту до каменю може змінити обертання електронів всередині. Ця перебудова перезаписує відбиток попереднього магнітного поля, процес, який називається перемагнічуванням.

Команда дослідила дев’ять метеоритів, знайдених у різний час і в різних місцях на Землі. Вважається, що всі вони походять з одного найстарішого відомого шматка Марса, який, швидше за все, розпався, коли увійшов в атмосферу Землі. Всі вони були перемагнічені.

Тому вчені закликають шукачів метеоритів за можливості не користуватись магнітами, щоб отримати якомога більше космічних каменів, які проллють світло на магнітне минуле Марса.

Раніше ми повідомляли про те, як австралієць кілька років намагався розпилити метеорит, вважаючи, що це — золото.